Jeg har et eller andet sært problem med den ene af mine thunderbolt 27" skærme. Jeg har flyttet den sammen med en anden tilsvarende skærm og sat den på en ny minimac M4, men i første runde ville den ikke viser noget - så bytede jeg til et andet stræmkable og så var den ok - men nu er den bare sort. Har byttet rundt på kabler og stik - og begge stik virker, Når jeg sætter den i USB C stikket på forsiden så fåpr jeg meddelelse om at det ikke - korrekt nok er et thunderbolt strik. Det har virket normalt..
Nogen gode forslag - har genstartet, byttet rund på kabel og stik...og den "gode" skærm virker med begge stik og convertere...
mvh
Carl-Otto
COO skrev:Jeg har et eller andet sært problem med den ene af mine thunderbolt 27" skærme. Jeg har flyttet den sammen med en anden tilsvarende skærm og sat den på en ny minimac M4, men i første runde ville den ikke viser noget - så bytede jeg til et andet stræmkable og så var den ok - men nu er den bare sort. Har byttet rundt på kabler og stik - og begge stik virker, Når jeg sætter den i USB C stikket på forsiden så fåpr jeg meddelelse om at det ikke - korrekt nok er et thunderbolt strik. Det har virket normalt..
Nogen gode forslag - har genstartet, byttet rund på kabel og stik...og den "gode" skærm virker med begge stik og convertere...
mvh
Carl-Otto
Er det en Apple skærm? Hvis ikke, har du måske ændret input på skærmen.
Kan den ses under skærm-indstillinger?
Hvis ikke, så prøv at holde alt-tasten ned under skærmindstillinger, så skifter Night Shift knappen til Find skærme.
Hvis den kan, så prøv at ændre skærmopløsningen til noget andet og/eller om den skal dublere eller udvide med cmd+f1
Har du en anden maskine at teste med. Den kan være gået i stykker.
Evt. post et skærmbillede af skærmindstillinger.
Og bare lige for at vi er helt enige. Stikkende på forsiden af din Mac-mini kan du ikke bruge.
God gammel apple 27" Mener den hedder A1407 og den ses ikke under skærmindstillinger (uanset hvad man gør) og den lader ikke en iphone.. Og den virkede i onsdags....
Og den sidder i stik på bagsiden - og melder fejl hvis et stik går i forsiden. Converterne til thunderbolt virker.
Testet på minimac - helt ny og gammel apple book pro - mistanken er nok strømforsyningen, da skærmen ikke har været brugt så meget i et par måneder..
mvhco
Portene forrest på M4 Mac Mini er kun USB3, ikke Thunderbolt.
COO skrev:God gammel apple 27" Mener den hedder A1407 og den ses ikke under skærmindstillinger (uanset hvad man gør) og den lader ikke en iphone.. Og den virkede i onsdags....
Og den sidder i stik på bagsiden - og melder fejl hvis et stik går i forsiden. Converterne til thunderbolt virker.
Testet på minimac - helt ny og gammel apple book pro - mistanken er nok strømforsyningen, da skærmen ikke har været brugt så meget i et par måneder..
mvhco
Tjek at strøm kablet sidder ordentlig i. Evt. Prøv med den, fra den anden skærm.
Hvis det stadig ikke ændre noget, er den nok i stykker. Måske du kan finde noget på ifixit.com