Hej,
Er der nogen herinde der har løst den dårligere synkronisering mellem Mail og Gmail når man har MacOS 26.5.2? Der er tilsyneladende rigtig mange der har problemet med "forbindelsen" til Gmail-kontoen.
Både Apple og Google/Gmail erkender der er et problem, synes jeg at kunne google mig til.
Alt virker på anden Mac med MacOS 15.
Hej
Jeg har lige opdateret til 26.5,2.
Hvad mener du med synkroniseringen mellem Mail og Gmail?
Jeg har eget domæne og jeg vil da nødigt have, at de mails jeg sender fra Apple Mail optræder i mine Gmails konti og omvendt. Hvis de gør det, er der ingen grund til at have flere mail-adresser.
Jeg bruger kun Gmail på de hjemmesider, hvor jeg er nødt til at opgive en mail-adresse. Så er jeg fri for at få alt det skrammel, der som regel følger med, ind på Apple Mail.
alha grafisk skrev:Hej
Jeg har lige opdateret til 26.5,2.
Hvad mener du med synkroniseringen mellem Mail og Gmail?
Jeg har eget domæne og jeg vil da nødigt have, at de mails jeg sender fra Apple Mail optræder i mine Gmails konti og omvendt. Hvis de gør det, er der ingen grund til at have flere mail-adresser.
Jeg bruger kun Gmail på de hjemmesider, hvor jeg er nødt til at opgive en mail-adresse. Så er jeg fri for at få alt det skrammel, der som regel følger med, ind på Apple Mail.
Det er fordi Apple Mail med en Gmail konto, ofte bruger ekstrem lang tid på at for at hente mails, fordi det tager lang tid at oprette forbindelsen til Gmail serveren. Der er noget med at Apple Mail med MacOS 26 går i en form for dvale hvis man ikke bruger Mail selv om det er åben, hvilket har en ret mærkbar indflydelse for synkroniseringen, som tidligere MacOS håndterede anderledes og unden fejl.
Mine fejlsymptomer er ens med mange andre når man google "fænomenet". Jeg har afinstalleret Gmail kontoen, afinstalleret samtlige "Envolope"-filer og ellers alt hvad der hører til Gmail. Jeg har nedsat mængden af beskeder der synkroniseres mellem Gmail og Apple Mail som Apple foreslår og har geninstalleret som man skal gøre. Det har ikke virket.
Lige nu har jeg helt droppet Apple Mail sammen med Gmail, og anvender udelukkende nu Gmail Web App.
Outlook på Mac har ikke problemet med Gmail, men Outlook er generelt total ustabilt. Det er jeg derfor også stoppet med at anvende.
Så det er lidt op ad bakke ...
Har ikke kunnet finde noget om at 26.6.2 løser problemet.
Jeg tror at hun mener at mail-programmet har svært ved at hente mails fra gmail.com.
Edit: havde ikke set at hun allerede havde uddybet problemet.
OK
Så forstår jeg hvad du mener.
Men da jeg kører mail over nordicway har jeg ikke problemet.