xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
522
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Fungerer denne skærm til macOS?
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

277

18
I dag @ 11:41
Juniormedlem

Hej

Jeg mangler meget nogle nye skærme til min MacBook Pro 16" M1 Pro.

Derfor har jeg set på en Dell UltraSharp U2725QE og vil købe 2 stk. af dem. Men læser man på nettet bliver man jo snotforvirret over, om de rent faktisk har en opløsning der fungerer til macOS.

Nu redigerer jeg ret mange billeder og video, så det skal selvfølgelig se tydeligt og skarpt ud. Mange skriver, at folk overdriver det med opløsningen, og at det fungerer fint, men lige så mange skriver, at man nemt kan se, at skrift osv. er gnidret, fordi macOS ikke passer godt til Dells 4K opløsning.

Hvad skal man tro på? Jeg er simpelthen for nærig til at betale mere end de 4.500 kr. som en Dell U2725QE koster fra ny. Så jeg har ikke råd til at købe 27" 5K skærme.

Alternativet var så, at jeg kiggede på en Dell U4025QW (altså en 40" Ultrawide) men tror jeg bliver gladest for 2 skærme og det skal være 27".

Hvad tænker I herinde.

2
0
  14

308

48
I dag @ 12:54
Lærling

Fra Google (AI): "macOS håndterer 4K-skærme via intern skalering, hvilket giver knivskarp tekst, hvis opløsningen indstilles korrekt. En 27-tommer 4K-skærm fungerer bedst, når den skaleres til "Ser ud som 1440p", da det rammer det ideelle kompromis mellem skarphed og skrivebordsplads, selvom det kræver en lille mængde ekstra GPU-kraft.

Brug eventuelt hjælpeværktøjet BetterDisplay, hvis macOS mangler specifikke skaleringsmuligheder for din skærmmodel."

Så du burde kunne få 4K skærme til at fungere fornuftigt med din Mac.

Personligt ville jeg nok gå efter en 32" 6K skærm til et par tusinde mere end den samlede pris for de to Dell du nævner, både LG og Asus har 6K skærme til lidt over 10.000, https://www.pricerunner.dk/sp/6k-monitor.html.

277

18
I dag @ 12:58
Juniormedlem

Hej Carsten

Tak - det kan jeg også godt selv Google mig frem til, men der er stadig mange delte meninger om 4K skærm til macOS. Så ledte efter nogle herinde, der måske selv sidder med en 4K 27" på macOS.

Jeg har forsøgt med en 32" før som en enkelt skærm. Det fungerer ikke. Det er enten Ultrawide eller 2 stk. 27".

Dog er jeg mest til 2 skærme, da det er det setup der fungerer bedst for mit workflow.