xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
515
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
High Sierra Mail-app og Yahoo SSL-certifikater.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

5155

518
I dag @ 09:40
Yoda

Hej Hajer.

Jeg har brug for hjælp til at få min Mail app til at logge på Yahoo's mail-server ved to mail-konti.

MBP 2011 med High Sierra.

Når jeg går ind i Internet Accounts i Systemindstilleinger og klikker på Yahoo for at "gen-konfigurere" Mail, får jeg følgende besked:

Connection insecure

Failed to verify the server certificate. This could be because of your network configuration or your proxy settings.

Det er noget med, at SSL-certifikaterne er udløbet.

Først holdt min sekundære Yahoo-mail op med at virke for 2-3 måneder siden, og i går var det så den primære, som stod af.

Jeg har prøvet at søge på problemet, men ingen af forslagene ser ud til at virke.

Jeg har prøvet at slette alt relevant i Nøglering, men jeg har kun kunnet finde noget under Login -> All items, ikke under Certifikater, som AI ellers siger er der; her er der kun fire andre certifikater, tre fra den danske stat og en fra Digital Post, alle fire ironisk nok betegnet som usikre.

Jeg har prøvet at sætte datoen 12 år tilbage, og det hjalp heller ikke.

Jeg har også prøvet at gøre den ene af de to pågældende mail-konti inaktiv, genstarte og så gøre den aktiv igen. Det hjalp heller ikke.

Jeg er dog ikke meget for at prøve at slette dem på alle enheder via iCloud, da begge mail-konti virker på min M1 MBA og min iPhone. Men M1 Air er ikke min hverdags-Mac, og det er jo lidt rodet, hvis man skal bruge to forskellige computere hver dag.

Det skal lige nævnes, at begge mine Yahoo! mails kan tilgås som web-mails (hver sin i hhv. Opera og Firefox), men det er kun en nødløsning, da Yahoo's webmail kun kan sortere mapper alfabetisk, og fordi den ikke har en indstilling til altid at sende en e-mail Bcc til mig selv. Desuden er der jo alt det besvær med, at man ikke bare kan klikke på et mail-link og så begynde at skrive sin e-mail direkte i Mail.

Jeg håber, at der er en af jer med styr på SSL-certifikater, der eventuelt kan fortælle mig, om jeg kan kravle ned i et bibliotek og fjerne nogle filer, når det nu ikke virker direkte igennem Nøglering eller et eller andet andet, som vil virke.

Jeg ved, at High Sierra ikke er det nyeste OS, men det har jo virket perfekt, indtil certifikaterne overskred en dato, og så burde det vel være muligt at få hentet nogle nye certifikater. Eller Hvad?

Nej, da