Jeg har nu erstattet mine elskede Apple routere (Time Capsule og Extreme) med to stk TP-link BE65 - ikke mindst med gode råd og ideer fra denne tråd - tak til alle, der bidrog: https://macnyt.dk/forum/?task=thread&query=1775802569232563591
Opsætningen er gået super nemt, og de virker fint. Jeg valgte denne model, fordi man kan tilslutte en ekstern HDD til usb-porten på routeren, og dermed få en funktionalitet, der minder meget og Apple's Time Capsule.
Jeg har tilkoblet en HDD til USB-porten, og jeg kan med det samme se den og skrive/læse til den fra FINDER -> NETWORK -> be65_7a6a -> H
Det var også nemt at tilgå den fra INFUSE-appen på min AppleTV
---
Men jeg kan ikke finde ud af at tilføje den til mit "Music Library" på SONOS S1.
Menu -> Manage -> Music Library Settings -> Music Library og trykke på "+" - men hvad skal jeg så skrive som "path"?? Jeg har googlet mig selv ihjel, og været på både TP's og SONOS guider. Jeg kan ikke få det til at virke.
Lidt i samme boldgade: Jeg ved heller ikke, hvordan jeg skal connecte via FINDER -> GO -> Connect to server. Det må være lidt i samme boldgade.
Kunne virkelig bruge et godt råd her. Jeg mindes ikke at det var et issue at få SONOS til at læse musik fra TIme Capsulen, men det er jo altså også 15 år siden, jeg satte det op!!
Nå... jeg løste det selv! Almindeligvis god stil at poste løsningen, men det her var SÅ specifikt at jeg tvivler på andre har gavn af det. Det handler bare om at vide lidt om hvordan man skriver netværks-adresser korrekt! Hvis nogen falder over denne tråd, så spørg - så hjælper jeg gerne.