xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
512
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Keyboard problem
Kategori: Bits and bytes (Software)

80

5
19. maj 2026 @ 16:12
Novice

Hej,

Mit keyboard på min iPad virker ikke altid. F. Eks kan jeg ikke opdatere til seneste iPadOS, fordi keyboardet ikke kommer frem, når jeg skal indtaste pinkode. App. Perplexity virker heller ikke med keyboardet. Har prøvet at lukke ned og starte igen men uden held.

BH

”nu ægte folkepensionist “

3
0
  45

306

46
19. maj 2026 @ 16:26
Lærling

Det er et kendt problem med iPad OS  26.4.x. Løsningen er at slutte din iPad til din computer - på Mac åbner du derefter et Finder vindue klikker på din iPad og klikker på "Søg efter opdatering" og starter opdateringen. Der skal stadig tastes kode på iPad'en, men nu kommer tastaturet til "skærmkoden" op, du kan taste din kode og iPad'en opdaterer. Hvis du har en Windows pc, så skal det ske gennem iTunes.

ps. Det er et rigtigt festligt problem at stå med når man har nogle tusinde iPads i organisationen, som skal opdateres for at bevare adgang til systemer og data   

3392

512
PallMei (Skribent)
19. maj 2026 @ 17:32
Virtual Machine

Jeg havde samme problem, fordi jeg havde et tredje part tastatur installeret. Var ikke bevidst om det, fordi jeg har fysisk tastatur tilsluttet. Men efter jeg deaktiverede det tastatur, var der ingen problemer med at indtaste pin kode ved opdatering.

80

5
19. maj 2026 @ 19:43
Novice

1000-tak for forslaget, Carsten. Hvad gør jeg når jeg vil logge ind andre steder end software update?.

ps: det er fast arbejde Carsten……at være system ansvarlig.