Hej,
Mit keyboard på min iPad virker ikke altid. F. Eks kan jeg ikke opdatere til seneste iPadOS, fordi keyboardet ikke kommer frem, når jeg skal indtaste pinkode. App. Perplexity virker heller ikke med keyboardet. Har prøvet at lukke ned og starte igen men uden held.
BH
”nu ægte folkepensionist “
Det er et kendt problem med iPad OS 26.4.x. Løsningen er at slutte din iPad til din computer - på Mac åbner du derefter et Finder vindue klikker på din iPad og klikker på "Søg efter opdatering" og starter opdateringen. Der skal stadig tastes kode på iPad'en, men nu kommer tastaturet til "skærmkoden" op, du kan taste din kode og iPad'en opdaterer. Hvis du har en Windows pc, så skal det ske gennem iTunes.
ps. Det er et rigtigt festligt problem at stå med når man har nogle tusinde iPads i organisationen, som skal opdateres for at bevare adgang til systemer og data
Jeg havde samme problem, fordi jeg havde et tredje part tastatur installeret. Var ikke bevidst om det, fordi jeg har fysisk tastatur tilsluttet. Men efter jeg deaktiverede det tastatur, var der ingen problemer med at indtaste pin kode ved opdatering.
1000-tak for forslaget, Carsten. Hvad gør jeg når jeg vil logge ind andre steder end software update?.
ps: det er fast arbejde Carsten……at være system ansvarlig.