Hej
Har hidtil brugt LibreOffice Vanilla som jeg har hentet på App Store.
Men har nu hentet LibreOffice fra deres hjemmeside. Dog ikke installeret endnu.
Er der nogen, som har brugt en/begge og har nogle erfaringer med dem. Forskel - stabilitet - bugs?
Mvh Hans
| Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Appen i App Store koster penge og er mere skrabet for at overholde Apples regler for sandkasse. Mere specifikt mangler den Java, og derfor virker nogle funktioner (især i Base) og udvidelser ikke. Omvendt er den nemmere at installere og opdatere. Men hvis du ikke har problemer med selv at hente og installere fra hjemmesiden, så er det at anbefale.
Jeg har selv LibreOffice installeret, men med mindre vi kommer i krig med USA, foretrækker jeg Apples apps. Det er dog muligt, at der kommer AI-funktionalitet til LibreOffice, som Apple holder bag en betalingsmur, der kan få mig til at bruge LibreOffice mere. Desuden har jeg opdaget, at Draw kan redigere PDF-filer direkte og altså gå skridtet videre end billedfremviseren. Noget jeg tidligere har manglet og som jeg har fundet cloud-løsninger til at udføre.
Kan lige tilføje, at den, jeg har installeret, er fra hjemmesiden. I tidernes morgen havde jeg den installeret fra hjemmesiden, da den var gratis.
Hej
Jeg har aldrig betalt for appen i AppStore.
Jeg installere den fra hjemmeside og prøver forskellen.
Mvh Hans
alha grafisk skrev:Hej
Jeg har aldrig betalt for appen i AppStore.
Jeg installere den fra hjemmeside og prøver forskellen.
Mvh Hans
Nu tjekkede jeg lige, om ikke jeg kunne få Libre Office gratis under mine "købte" apps. Det viser sig, at den hedder Libre Office Vanilla og ikke er blevet opdateret i 4 år. Mens den, der koster penge, blev opdateret for en måned siden. Så hvis du beslutter dig for App Store-versionen, vil jeg anbefale, at du betaler de 79 kr. for en opdateret udgave.
Jeg har Libre Office Vanilla installeret og har brugt den i flere år. Så jeg har nok betalt for den på et tidspunkt. Jeg får også besked om at der er opdateringer.
Nu har jeg forsøgt to gange at søge efter den i AppStore uden held. Det forstår jeg ikke.
Nå, men jeg har tænkt på at formatere min iMac og lægge alt ind på ny, så må jeg overveje om det skal være den ene eller den anden.
Men tak for svar.
alha grafisk skrev:Jeg har Libre Office Vanilla installeret og har brugt den i flere år. Så jeg har nok betalt for den på et tidspunkt.
Det er den som var gratis.
Jeg får også besked om at der er opdateringer.
Det lyder underligt. For den er ikke opdateret via appstore i 4år
Nu har jeg forsøgt to gange at søge efter den i AppStore uden held. Det forstår jeg ikke.
Du skal klikke på dit navn i bunden af app-store for at finde, hvad du tidliger har haft installeret.
Her er linket til LibreOffice Vanilla:
https://apps.apple.com/dk/app/libreoffice-vanilla/id921923693?l=da&mt=12
LibreOffice Vanilla
Her er til LibreOffice der koster 79kr
https://apps.apple.com/dk/app/libreoffice/id1630474372?l=da&mt=12
LibreOffice
Nå, men jeg har tænkt på at formatere min iMac og lægge alt ind på ny, så må jeg overveje om det skal være den ene eller den anden.
Men tak for svar.
Har selv installeret uden for app-store. Her er det tricky lige at køre tilføjelsen med dansk brugerflade og sikre at det bliver indstillet. Det snød ind til jeg genstartede libre-office.
Men som sagt bruger jeg Apples programmer og har det udelukkende installeret som backup.