xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
506
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
ny router til at erstatte airport Time Capsule og Extreme
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)

274

2
I dag @ 08:29
Juniormedlem

Mine Apple routere bliver mere og mere ustabile, med random dropouts i WIFI til stor frustration for konen og teenage-datteren.

Har I gode råd til en værdig erstatning?!

- Så "let og intuitiv apple agtig opsætning/vedligehold" som muligt. Jeg skal formentlig bare bruge nogle ret basic-funktioner, så det behøver ikke være det produkt med allerflest tilpasnings-muligheder.

- Det nuværende setup består af en Time Capsule i umiddelbar nærheden af fiber-modemet - midt i huset står en Extreme, der extender signalet. Dette sker trådløst. Det er ikke optimalt, men det er ret besværligt/grimt at trække et kabel mellem dem. Jeg forestiller mig at det nye setup skal være på samme måde med en "main router" og en extender.

- Det må gerne være nogenlunde pænt - jeg har set nogle hvide, der mindede lige om nyeste generation af Extreme, men jeg kan ikke huske, hvad det var for en og jeg kan ikke finde den igen.

- Main routeren skal kunne tilsluttes en HDD (eller SSD), så den kan være en basic NAS til backup (jeg bruger Carbon Clone Copy), forsyne Infuse-app'en på AppleTV med film og forsyne et SONOS-system med musik

- Gerne mange LAN-udgange - specielt på main-routeren. Jeg vil gerne kunne trække kabel til Thunderbolt-Display, Printer, og en AppleTV-boks og måske et par ting mere.

- Det må gerne være nogenlunde lavt strømforbrug. Apple routerne sluger faktisk temmelig meget strøm!

- PRIS: Det behøver selvfølgelig ikke være dyrest mulige løsning, men pris er ikke den vigtigste parameter. Jeg vil hellere give lidt ekstra, og så få noget, der bare virker og er nemt at gå til.

4
0
  57

300

46
I dag @ 10:15
Lærling

Jeg har brugt en AmplifiHD router med en Amplifi Instant Router som meshpoint ("extender"). Det er den bedste router jeg har haft i de ca. 30 år jeg har haft en internetforbindelse. Den kører klippestabilt måned ind og måned ud uden genstarter e.l.
Amplifi er Ubiqitis consumer fabrikat og Ubiqiti er i sin tid grundlagt af en af de oprindelige udviklere af Apples routere og det kan mærkes, den er meget "Appelsk" med design, opsætning og betjening.

Der kan ikke forbindes en disk til routerens USB port, så det skal være en NAS af en eller anden slags.

39

4
I dag @ 10:16
Let øvet

Apple havde et unikt produkt med Apple Time Capsule, og jeg kender desværre ikke et produkt som kan erstatte dine behov. Personligt har jeg erstattet min Apple Time Capsule og AirPort Extreme med Ubiquiti netværk udstyr.

Jeg har været glad for at kunne erstatte min internet leverandørs router med min egen, og hvordan meget af deres udstyr kan drives med POE (Power Over Ethernet) - desuden vil du helt sikkert kunne genkende en del af designet i deres produkter. De har et stort udvalg af netværksudstyr hvor du kan vælge hvad der passer dit behov. 

Først tænkte jeg at deres Dream Router 7 vil være et godt startpunkt for dig, men den har kun 4 extra ethernet porte som en Time Capsule, så hvis det ikke er nok kan du overveje en Dream Machine Pro, men den er meget større og har ikke integreret WiFi. 

Til erstatning for din AirPort Extreme som fungerer som mesh-node, kan du så vælge en UniFi Express 7 eller af deres mange andre WiFi produkter.

Det skal siges at med Ubiquitis løsning, bliver du nok nød til at bide i det sure æble og købe en separat NAS, da de mig bekendt ikke understøtter tilslutning af en HDD/SSD til deres netværks udstyr - men de har deres egne NAS produkter.

Så dette indlæg er kun ment som inspiration, til et liv efter Apples Airport produkter. Jeg ved der er en del andre på forumet som bruger dette udstyr, så de kan sikkert komme med anden inspiration.

God dag til alle. 

274

2
I dag @ 10:49
Juniormedlem

tak for inputs til jer begge.

Jeg synes, det er lidt bekymrende at AmplifiHD er fra 2016 - giver det mening at erstatte en router fra 2013 med en fra 2016???

Kender nogen til TP-Link Archer GE650? Den er ret grim, men designet er ikke så vigtigt for "main-routeren", men mere et issue for extenderen. Men det er en meget nyere router, hvor man kan tilslutte en extern disc. Og kunne TP-Link Deco M4 være et bud på extenderen? Kan de to tale sammen?

Flere forslag modtages meget gerne. Jeg ville klart foretrække en, som også kan være basic NAS.

1045

28
I dag @ 11:46
Stormogul

Har også brugt Time Capsule og Extreme i mange, mange år. I dag fungerer de som backup/NAS tilkoblet min TP-link router via LAN.

Købte TP-link Deco X10 AX1500 3-pakke og senere TP-Link Deco BE65 WiFi 7 Mesh system (2-pak). Skiftede da jeg flyttede og fik nye behov.

Er meget tilfreds med TP-link-mesh, lige så intuitivt som TC og AE, og de har mange LAN-porte.

Nr. 1 TP-link router er koblet direkte til fiberboks.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.