Jeg har et lydbibliotek, hvor 16.015 mp3-filer hedder hvert deres nummer. Og et excel og et pages-dokument (et af hver) med optegnelser af, hvilke lyde der er i de respektive numre/filer. Fx.
| 07074139.mp3,"Gas stove dropped - 1967 (7C, reprocessed)","6","Crashes: Comedy","ECD095","Comedy 2","47" |
Jeg vil gerne overføre beskrivelserne af lydene fra enten Excel- eller Pages-dokumentet til lydfilerne så beskrivelserne bliver kopieret til filernes navne (de der numre), så jeg kan søge i filmappen og ikke skal omkring Excel eller Pages. Desuden vil de omdøbte filer også dermed kunne søges frem i programmet Telescope, fra lyd-firmaet Ocular Sounds - et fremragende lille progam der giver overblik over lydbilblioteket.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan automatisere den omdøbning af 16000+ filer udfra et af de to regneark?
med risiko for at pege på det åbenlyse, jeg smed dit indlæg ind i duck.ai (anonym AI) som kommer med en løsning og spørger ind til nogle detaljer jeg ikke kan give duck.ai.