Med jævne mellemrum ser det ud som min harddisk er ved at løbe tør for disponibel plads. Men så viser det sig at der er fordi der på Data-disken ligger et antal APFS-snapshots fra min TimeMachine og fylder - somme tider op mod 20GB. Jeg plejer egentlig bare at slette dem ved at gå i Diskværkstøj, vælge Oversigt/Vis APFS Snapshots og slette den liste der dukker frem.
Men hvorfor ligger de der overhovedet?
Jeg regner med at de vigtige, reelle TimeMachine filer ligger på den eksterne disk, jeg har udnævnt til at være min TimeMachine.
Kan jeg stoppe "produktionen" og lagringen af disse tilsyneladende unøedvendige filer?
Den laver dem, når dit backup drev ikke er tilsluttet. Der burde ikke være grund til manuelt at slette dem, for systemet opfatter dem som ledig plads og sletter automatisk de ældste, hvis der er behov.
Du kan læse mere her:
PallMei skrev:Den laver dem, når dit backup drev ikke er tilsluttet. Der burde ikke være grund til manuelt at slette dem, for systemet opfatter dem som ledig plads og sletter automatisk de ældste, hvis der er behov.
Du kan læse mere her:
Tillykke med de 500, PallMei.
Jeg hører nu Fenrisulven glamme. :0)
Tonny Freimanis skrev:PallMei skrev:Den laver dem, når dit backup drev ikke er tilsluttet. Der burde ikke være grund til manuelt at slette dem, for systemet opfatter dem som ledig plads og sletter automatisk de ældste, hvis der er behov.
Du kan læse mere her:
Tillykke med de 500, PallMei.
Jeg hører nu Fenrisulven glamme. :0)
🤣 🤣
tak tak!!
Bare rolig, Vassing kigger ind, hvis din føring er i fare! 😄