Har en Sonos Beam Gen1 som jeg lydmæssigt aldrig har været vildt forelsket i men nægter og nægtede at investere i en Sub så det var som det var.
I går kom jeg hjem med 2 Play5 Gen1, 1200 kr fra DBA.
Nedgraderede Beam baren til S1 appen, tilføjede de 2 Play5 og grupperede dem sammen med Beam baren.
Alt hvad der har med TV og nu musik at gøre foregår via mit ATV, hvor standart lyd ud er sat til Beam baren via Airplay.
Da De gamle Play5 er grupperet med Beam baren modtager de via den lyden og det hele spiller bare.
Lad mig pointere at de gamle Play5 lyder virkeligt godt og der er rigeligt af dem på DBA så jeg skal have nogle flere.
Eneste dråbe malurt er at det er komplet umuligt at opdrive vægbeslag til de gamle Play5 gen1.
Jeg har i 3 måneder haft en beam gen 2 i samspil med en nyt tv LG OLED 55 C5 som fungerede udmærket. Supplerede så for et par dage siden med en Sub Mini. Da Sonos tilbød 25 procent rabat. Det har godt nok løftet lyden - just my 5 cent!!!
Jeg har haft SONOS siden tidernes morgen, og vil vove at påstå deres Playbar var noget af det bedste inde for soundbar i meget meget lang tid. Beam er en middelmådig soundbar når vi snakker Gen1. Gen2 er noget bedre og spreder lyden langt bedre.
En soundbar har altid bedst af lidt hjælp, især en sub som kan give den dybde en soundbar mangler. Når vi snakker Play5 så det nogle af de bedste højtaler SONOS har lavet, de kommer dog bedst til deres ret i stereo med en sub til. De ikke som sådan lavet til surround (i hvert fald i dag)
I dag nyder jeg Arc ultra, Era300 og en Sub4, fantastisk til film og bare alm. tv. Til musk er det super fint men vi snakker ikke toppen af poppen.