Hej
Jeg har 2 stk. HomePod 2 og er rigtig glad for dem, den ene blev ramt af den udbredte fejl “Ghost/Phantom Touch” hvilket betyder at den flipper helt ud, starter/stopper musik konstant, siri ævler og alt muligt. Den første var inden for garantien (22 mdr. gammel) og blev byttet uden problemer, men ak og ve, nu gør den anden det samme og den er 30 mdr..
Jeg har snakket med Apple, og fik sådan set en flink medarbejder der ville gøre hvad han kunne. Han vente tilbage en uge efter med beskeden om at, da Apple ikke har anderkendt det som en en Hardwarefejl og lavet en udvidet service på det (på trods af, at de udemærket kender fejlen) er der desværre intet at gøre - så beskeden var, “køb en ny”…
Der er en masse små workarounds på nettet, men intet fikser problemet. Der er kun 2 reelle løsninger: 1. Skift hele Touchsensoren eller 2 fjern Touchkablet fra stikket. Så virker alt igen. (ved løsning 2 virker touch, siri selvsagt ikke) men det er helt fint for mig, da jeg kun bruger dem som stereo par til TV/ATV og aldrig bruger Touch/Siri.
Jeg har set hvordan man skiller den ad og løsner kablet, men har ikke værktøjet til det og ønsker ikke selv at gøre det.
SÅ - Lang historie kort - Er der nogen på Fyn/Jylland som kan gøre det uden at det kan ses og ødelægge noget. Jeg betaler naturligvis for det.
Vh
Thomas
https://www.reddit.com/r/HomePod/comments/1qgptw2/you_can_now_fix_your_2nd_gen_homepods_ghost/?tl=da
Hej iMac.
Når jeg skal have repareret Apple-udstyr, bruger jeg FruitLab i Kolding.
De er rigtig flinke og sikkert også ret dygtige.
I løbet af foråret får de lov til at skifte batteri på mine to små !JBL BT-højtalere, for det er et stykke ud over, hvad jeg selv kan præstere.
Macnyt'ere et godt stykke oppe i Jylland har peget på et værksted eller to på de kanter, men jeg kan ikke huske detaljerne, så vi må håbe på, at de læser med her.
Hej Tonny
Tak for svar, jeg vil forhøre mig hos dem, men tænkte mere om der var en her på MacNyt der gør sig i sådan noget :-)
Men prøver lige at høre hvad de skal have for det (hvis de kan) der er ikke mange der indlader sig på rep af HomePod.