Hejsa,
Hvad mener I her?
Jeg har behov for lige at koble lidt strøm på min MBP 16" 2023 som en nødløsning, og har denne Dell lader liggende (se foto) som sammen med denne adapter (se link) fra USB-C til Magsafe3 synes at kunne fungere (ved godt den vil lade langsommere osv.). Vedhæfter lige billedet af originalladeren.
Men hvad mener I, for det er jo noget ChatGPT-agtige svar jeg har googlet mig til ...
Link:
Adapter på Amazon

Nu er jeg ikke elektromekaniker, men som udgangspunkt er der jo indført lovpligtige tiltag mod kortslutning via indbygget ladeautomatik.
Hvis spændingen (Volt) og strømstyrken (ampere ikke kan blive for høje til Mac'en (som sikkert også har ladeautomatik), kan jeg ikke se problemet.
Polariteten (+/-) klarer din ledning vel, da USB C- og Magsafe-stikket i adapteren MÅ være korrekt forbundet. Selve ledningen bør til gengæld nok være en original Apple-ledning. Jeg bruger i hvert fald kun originale ledninger til mine Man'er.
USB C bruger 5 Volt. Apple-laderens output vil derfor være 5.2 V og 3.0 A = 15.6 Watt.
Dell-laderens output er tilsvarende 5.0 V og 3.0A = 15.0 Watt.
Da Dell-laderen derfor er svagere end Apple-laderen, burde det ikke kunne give problemer.
Men som sagt: Jeg er lægmand, ikke elektronikmekaniker.
P.S. Du linker til den engelske Amazon. Du ved godt, at du risikerer at blive vold-toldet af Trold og Skvat, når du køber elektronik uden for EU, ikke?
Der er ingen problemer i at bruge den viste Dell lader med din MacBook.
Tonny Freimanis skrev:Tak for info. Jeg slog bare adapteren op på Amazon. Havde ikke set det var den engelske! ;-)Nu er jeg ikke elektromekaniker, men som udgangspunkt er der jo indført lovpligtige tiltag mod kortslutning via indbygget ladeautomatik.
Hvis spændingen (Volt) og strømstyrken (ampere ikke kan blive for høje til Mac'en (som sikkert også har ladeautomatik), kan jeg ikke se problemet.
Polariteten (+/-) klarer din ledning vel, da USB C- og Magsafe-stikket i adapteren MÅ være korrekt forbundet. Selve ledningen bør til gengæld nok være en original Apple-ledning. Jeg bruger i hvert fald kun originale ledninger til mine Man'er.
USB C bruger 5 Volt. Apple-laderens output vil derfor være 5.2 V og 3.0 A = 15.6 Watt.
Dell-laderens output er tilsvarende 5.0 V og 3.0A = 15.0 Watt.
Da Dell-laderen derfor er svagere end Apple-laderen, burde det ikke kunne give problemer.
Men som sagt: Jeg er lægmand, ikke elektronikmekaniker.
P.S. Du linker til den engelske Amazon. Du ved godt, at du risikerer at blive vold-toldet af Trold og Skvat, når du køber elektronik uden for EU, ikke?
Du kan tjekke oplysninger om oplader under Oplysninger om System > Strøm. Den nemmeste vej er at holde alt-tasten nede og vælge æble-menuen.