Hva så folkens. Rygter om en iPhone Fold i 2026 tager kraftigt til.
Er det noget i ser frem til eller er fold ikke for jer?
Jeg skal helt sikkert have en hvis prisen ikke overstiger 20.000kr er ikke villig til at give Vision Pro penge for en mobil.
Næppe. Jeg foretrækker modeller som 12 Mini og 13 Mini, men jeg bruger heller ikke en smartosmobilos som de fleste andre, som sidder med snuden nede i den hele tiden.
Min telefon er til telefoni, SMS, modem, kamera, foroalbum, e-ID, e-betaling, og lejlighedsvis til navigation, Det er vist sådan cirka det. Resten foregår på min MBP.
Man kan naturligvis argumentere for stor en skærm ved navigation, men jeg kan nemt se, hvad der foregår på mine Mini'er, så jeg har ingen trang til noget større.
Hvis iFoldPhone klappet sammen er på størrelse med f. eks. en almindelig iPhone 17, bliver det et "Nej tak" herfra, og jeg frygter lidt den dag, hvor 13 Mini er forældet, så jeg er nødt til at købe en større en, med mindre Apple i mellemtiden besinder sig og krymper nogle af modellerne igen.
Tonny Freimanis skrev:Hvis iFoldPhone klappet sammen er på størrelse med f. eks. en almindelig iPhone 17, bliver det et "Nej tak" herfra, og jeg frygter lidt den dag, hvor 13 Mini er forældet, så jeg er nødt til at købe en større en, med mindre Apple i mellemtiden besinder sig og krymper nogle af modellerne igen.
De seneste rygter angiver en størrelse på 12-13 tommer i sammenfoldet tilstand.
Vil aldrig købe en folde-fon af den enkle grund, at der så bare er en ting mere, der kan gå i stykker. Kald det bare FoldeFrygt, men er ret sikker på, at der vil der optræde en virkelig negativ effekt på “hængslet” hver gang man i stor hast flipper mobilen ud, og dermed risikerer at skabe et belastende stød ind i hængslet - og inden længe vil hængslet så blive løst.
Mon ikke også Apples marketing vil både bygge og lancere fon-hængslet som værende virkelig lækkert, den fagre nye folde-verden? Det vil det garanteret også være - et stykke tid…
Keep it simple - No Fold, No Fear.
Factory skrev:Vil aldrig købe en folde-fon af den enkle grund, at der så bare er en ting mere, der kan gå i stykker. Kald det bare FoldeFrygt, men er ret sikker på, at der vil der optræde en virkelig negativ effekt på “hængslet” hver gang man i stor hast flipper mobilen ud, og dermed risikerer at skabe et belastende stød ind i hængslet - og inden længe vil hængslet så blive løst.
Mon ikke også Apples marketing vil både bygge og lancere fon-hængslet som værende virkelig lækkert, den fagre nye folde-verden? Det vil det garanteret også være - et stykke tid…
Keep it simple - No Fold, No Fear.
Jeg er generelt enig. "If it works, don't fix it".
Og som ved alle førsteudgivelser vil der ALTID være en uforudset (evt. menneskelig) faktor, som spiller ind.
Men der er jo nødt til at være en Model 1, før man kan luge fejlene ud og lancere en forbedret Model 2, og det gælder også hængslerne.
Jeg har dog hørt et pip om, at Apple skulle have løst udfordringerne omkring skærmhængslerne på en anden (bedre) måde en Samsung, som jo ellers er eksperter i fladskærme og touchscreens, men det må så komme an på en prøve.
Så lad os se, om vi får en "FoldGate" eller ej. Men det bliver uden mig som deltager i eksperimentet, da behovet for så stor en skærm simpelt hen ikke er til stede.
PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:Hvis iFoldPhone klappet sammen er på størrelse med f. eks. en almindelig iPhone 17, bliver det et "Nej tak" herfra, og jeg frygter lidt den dag, hvor 13 Mini er forældet, så jeg er nødt til at købe en større en, med mindre Apple i mellemtiden besinder sig og krymper nogle af modellerne igen.
12-13 tommer? Er det ikke lidt i overkanten?
Det svarer jo til diagonalen hen over skærmen på en 13'' MacBook Pro eller Air. Sammenfoldet!
I så fald skal tøjindustrien i gang med at designe tøj med enorme lommer på. :O)
12-13 cm giver meget mere mening. Min 13 Mini er 13 cm lang, så en 13 cm lang Fold lyder mere logisk.
Men hvis man skal folde 'fonen ud, hver gang man skal bruge den, er det stadigvæk No Go herfra.
Jeg har min 12’er i et etui med kort, visitkort mm, skal jeg så yderligere til at folde tlf.’en ud. Desuden er det primært som tlf. jeg bruger den. Så nej tak.
Tonny Freimanis skrev:PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:Hvis iFoldPhone klappet sammen er på størrelse med f. eks. en almindelig iPhone 17, bliver det et "Nej tak" herfra, og jeg frygter lidt den dag, hvor 13 Mini er forældet, så jeg er nødt til at købe en større en, med mindre Apple i mellemtiden besinder sig og krymper nogle af modellerne igen.
Det svarer jo til diagonalen hen over skærmen på en 13'' MacBook Pro eller Air. Sammenfoldet!
I så fald skal tøjindustrien i gang med at designe tøj med enorme lommer på. :O)
12-13 cm giver meget mere mening. Min 13 Mini er 13 cm lang, så en 13 cm lang Fold lyder mere logisk.
Men hvis man skal folde 'fonen ud, hver gang man skal bruge den, er det stadigvæk No Go herfra.
Ok, redigeringsfejl. Havde i første omgang skrevet en større smøre om 5,4" i lukket tilstand og 7,6" i åben. Men besluttede bare at skrive at den bliver 12 - 13 mini størrelse.
PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:PallMei skrev:Tonny Freimanis skrev:Hvis iFoldPhone klappet sammen er på størrelse med f. eks. en almindelig iPhone 17, bliver det et "Nej tak" herfra, og jeg frygter lidt den dag, hvor 13 Mini er forældet, så jeg er nødt til at købe en større en, med mindre Apple i mellemtiden besinder sig og krymper nogle af modellerne igen.
Ok, redigeringsfejl. Havde i første omgang skrevet en større smøre om 5,4" i lukket tilstand og 7,6" i åben. Men besluttede bare at skrive at den bliver 12 - 13 mini størrelse.
Lyder som en fornuftig størrelse. og hvis en del af skærmen vender udad. ligesom en almindelig iPhone, så man kan bruge den som en NonFold, er det kun prisen og hængslets holdbarhed, som virker afskrækkende.
Nå, den dukker jo op før eller siden, og så får vi syn for sagn.
Jeg er selv 2 gange hoppet på Samsung fold vognen men har hver gang droppet tilbage til iPhone efter ca 1 mdr da jeg ikke kan med android men syntes helt sikkert at formatet med en fold er fremragende.
Jeg synes ideen er skide god. Det kommer nok til at tage en væsentlig del af mit iPad behov, og får det hele integreret i en enhed.
Når det er sagt, så glæder jeg mig til at se og høre de første anmeldelser. Hver gang jeg ser folk med Samsung Fold, så går de rundt med den foldet ud…. Så jeg kan være bekymret for om man blot erstatter sin iPhone med en iPad, i stedet for at bruge begge funktioner.
Prisen er selvfølgelig også et punkt. Telefonerne er allerede rigeligt dyre i dag.