xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
487
203
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Mail crasher ved export af smart postkasse...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

2534

203
I dag @ 12:50
Bit kongen

Godt Nytår! ✨

Har fået et problem, der ikke er optrådt før, nemlig at Mail crasher øjeblikkeligt ved export af en enkelt smart mailbox til ekstern HD. De sædvanlige råd man får både hos AI og Apple Discussions som fx Genopbyg, Repair permissions, slette .plist og genstart er prøvet og løser desværre ikke problemet. Den eksterne HD er desuden blever repareret med Diskværktøj, hjalp heller ikke, var allerede OK.

Har hvert år d. 1. januar gennemført proceduren med at lave en smart mailbox til gamle mails og exportere boxen til en ekstern HD. Der har aldrig været nogensomhelst problemer før, så undrer mig lidt...

Så hvis nogen har forslag til en løsning af problemet, er jeg en glad modtager.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  8
0
  62

3298

487
PallMei (Skribent)
I dag @ 12:55
Virtual Machine

Har du prøvet at eksportere til det interne drev for at isolere problemet?

2534

203
I dag @ 13:08
Bit kongen

Burde jeg have nævnt, også det er prøvet, samme resultat desværre...hmmm

3298

487
PallMei (Skribent)
I dag @ 13:12
Virtual Machine

Er der en fejlmeddelelse?

2534

203
I dag @ 13:18
Bit kongen

Jeps - dialogbox med beskeden Mail sluttede uventet samt tilbud om at sende rapport til Apple - hvilket jeg har gjort 8-10 gange her til formiddag.

I rapporten til Apple optræder bl.a. flg., der måske kan lede en ekspert på sporet af fejlen:

System Integrity Protection: enabled

Triggered by Thread: 10, Dispatch Queue: NSOperationQueue 0xa4e8d0a00 (QOS: UNSPECIFIED)

Exception Type:    EXC_CRASH (SIGABRT)

Exception Codes:   0x0000000000000000, 0x0000000000000000

Termination Reason:  Namespace SIGNAL, Code 6, Abort trap: 6

Terminating Process: Mail [1261]

3298

487
PallMei (Skribent)
I dag @ 13:30
Virtual Machine

Prøv som en workaround, at kopiere indholdet fra smart mappen over i en almindelig mappe og eksportere den.

Næste trin er at prøve mindre bider.

2534

203
I dag @ 13:44
Bit kongen

Hele idéen med at slette de eksporterede gamle mails i Mail er jo at gøre denne app mere samarbejdsvillig, hurtigere.

Det er intet problem at kopiere til en mappe på skrivebordet, hvor de ca. 1.100 mail-emner så fylder 33MB.

Men er det en god løsning, når der så bliver tale om et mix af emails fra seks forskellige konti, hvoraf fem er Google-konti - og de alle inkluderer sendte mails? Jeg har andre gange haft brug for at importere gamle mail-årgange tilbage i Mail for at checke noget, det plejer at køre gnidningsløst. Det duer jo ikke, hvis de eksporterede gamle mails ikke kan tilgåes.

3298

487
PallMei (Skribent)
I dag @ 13:53
Virtual Machine

Det var ikke det jeg mente. Jeg mente oprette en midlertidig lokal postkasse/mappe inde i mail. 

2534

203
I dag @ 13:57
Bit kongen

Læste også dit forslag som indeholdende denne mulighed også. Men jeg er noget nervøs ved denne manøvre, netop fordi det så ikke er en smart mappe, og der kan derfor opstå komplikationer - måske. De skal jo bagefter listes tilbage på plads på deres respektive konti. Det kan blive noget rigtig rod...