“ Satellite connectivity for Apple satellite features isn't offered on Apple Watch Ultra 3 purchased in Armenia, Belarus, China mainland, Hong Kong, Macao, Kyrgyzstan, Kazakhstan, and Russia.”
https://support.apple.com/en-us/123924
Med andre ord det er tilgængeligt i DK?
Næppe, der er jo dækning overalt. Det virkede da jeg var i Skotland sidste år oppe nord på.
Jeg har fulgt guiden og kan overhovedet ikke finde nogle referencer til satellit forbindelse i indstillingerne.
Besynderligt.
Er selv nysgerrig på hvordan Apples iPhone og Watch Ultra 3 kan bruges via en satellitforbindelse. Blot en service, den danske version af dit link i første indlæg er dette:
Opret forbindelse til en satellit med dit Apple Watch Ultra 3
Der ser dog ud til at være en del krav, der skal opfyldes for at det kan virke. Fx skal man "være et sted uden mobil- og Wi-Fi-dækning". Det er unægteligt lidt svært i Danmark - hvis det altså er et absolut krav. Måske til søs? Desuden gælder det, at "hvis du er under et tæt trædække, eller hvis du er omgivet af andre forhindringer, kan du muligvis ikke oprette forbindelse til en satellit." Det begrænser jo brugen noget under en nødsituation i fx nåleskov.
Her et par af Apples andre danske websider om emnet:
Send beskeder via satellit på Apple Watch Ultra 3
Send din lokalitet via satellit med Apple Watch Ultra 3
I øvrigt ser det ud til, at Apple arbejder på en total satellitløsning til navigation, maps m.v. for iPhone - også til apps fra 3-part. Se link herunder til artikel fra d. 11.11.2025 - spændende!
Stor satellitopgradering giver iPhone bedre opkobling overalt
Jeg tror man skal fortolke det som at du skal være uden wifi eller mobildækning, ikke at der generelt ikke må være mobildækning. Uret benytter bare ikke satellit forbindelsen sålænge der er andre muligheder.
Det underlige er at jeg ikke kan finde f.eks. satellit genvejen i kontrolpanelet eller samme til urskiven.