xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
497
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
AWU3 & satellit forbindelse?
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)

2659

92
28. december 2025 @ 18:08
Bit kongen

Satellite connectivity for Apple satellite features isn't offered on Apple Watch Ultra 3 purchased in Armenia, Belarus, China mainland, Hong Kong, Macao, Kyrgyzstan, Kazakhstan, and Russia.”

https://support.apple.com/en-us/123924

Med andre ord det er tilgængeligt i DK? 

4
0
  318

1769

47
29. december 2025 @ 06:50
Stormogul

Næppe, der er jo dækning overalt. Det virkede da jeg var i Skotland sidste år oppe nord på.  

2659

92
31. december 2025 @ 12:39
Bit kongen

Jeg har fulgt guiden og kan overhovedet ikke finde nogle referencer til satellit forbindelse i indstillingerne. 

Besynderligt.

2596

204
31. december 2025 @ 13:48
Bit kongen

Er selv nysgerrig på hvordan Apples iPhone og Watch Ultra 3 kan bruges via en satellitforbindelse. Blot en service, den danske version af dit link i første indlæg er dette:

Opret forbindelse til en satellit med dit Apple Watch Ultra 3

Der ser dog ud til at være en del krav, der skal opfyldes for at det kan virke. Fx skal man "være et sted uden mobil- og Wi-Fi-dækning". Det er unægteligt lidt svært i Danmark - hvis det altså er et absolut krav. Måske til søs? Desuden gælder det, at "hvis du er under et tæt trædække, eller hvis du er omgivet af andre forhindringer, kan du muligvis ikke oprette forbindelse til en satellit." Det begrænser jo brugen noget under en nødsituation i fx nåleskov.

Her et par af Apples andre danske websider om emnet:

Send beskeder via satellit på Apple Watch Ultra 3

Send din lokalitet via satellit med Apple Watch Ultra 3

I øvrigt ser det ud til, at Apple arbejder på en total satellitløsning til navigation, maps m.v. for iPhone - også til apps fra 3-part. Se link herunder til artikel fra d. 11.11.2025 - spændende!

Stor satellitopgradering giver iPhone bedre opkobling overalt

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

2659

92
31. december 2025 @ 14:19
Bit kongen

Jeg tror man skal fortolke det som at du skal være uden wifi eller mobildækning, ikke at der generelt ikke må være mobildækning. Uret benytter bare ikke satellit forbindelsen sålænge der er andre muligheder.

Det underlige er at jeg ikke kan finde f.eks. satellit genvejen i kontrolpanelet eller samme til urskiven.