Alle ønskes en god jul og et godt nytår og tak for megen hjælp og lærdom i 2025.
Og god jul og godt nytår til dig og alle i andre.

Glædelig jul og nytår til alle. Må 2026 blive et lidt mere positivt år globalt, end det forgangne.
Glædelig Jul og et lykkebringende Nytår til alle!
Osse fra mig her på årets korteste dag.
Ganske vist starter den astronomiske vinter først i dag, ikke den 1. december (efteråret går fra 21. september til 21. december), og her hos mig aftog dagen i dag kun med seks sekunder i forhold til i går, og fra i morgen er forskellen enten nul eller nogle få sekunder længere end dag.
Det astronomiske forår starter så den 21. marts, men for mig er det altid den 1. marts, uanset vejret, for så er februar (årets længste måned) overstået og fuglene igen så småt begyndt at pippe ad solen.
Lige så snart fyringssæsonen begynder omkring 1. oktober, tæller jeg ned til 1. marts, for jeg fyrer med brænde, sådan cirka en stor flyttekassefuld pr. dag i snit, så der bliver hevet ca. 220 flyttekasser igennem brændeovnen hen over vinteren og hen imod maj måned, anden halvdel af marts og det meste af april dog knap så meget. Men motion er jo godt, har jeg hørt.
Velkommen tilbage til lyset - glædelig jul og godt nytår
Og til Tonny: Min motion fås også delvis ved brænde: Fyrer med briketter til centralvarmen. 4-6 paller pr sæson. Dagligt 4 pakker á 10 kg
Martin Ammentorp skrev:Velkommen tilbage til lyset - glædelig jul og godt nytår
Og til Tonny: Min motion fås også delvis ved brænde: Fyrer med briketter til centralvarmen. 4-6 paller pr sæson. Dagligt 4 pakker á 10 kg
Det lyder da hyggeligt; åben ild er sjovere end olie og gas, selvom der er mere arbejde med det.
Jeg har selv brænde til den her vinter, og (det meste af) den næste.
Jeg får nok 10-12 ret høje nåletræer i januar hos en bekendt, men ellers skal jeg så småt ud på købemarkedet, noget med at købe måske 20 rummeter skåret og tørret bøgetræ næste efterår og så have fundet noget mere frisk til opskæring og kløvning til 2028 - 2029 sæsonen.
Tonny Freimanis skrev:Osse fra mig her på årets korteste dag.
Ganske vist starter den astronomiske vinter først i dag, ikke den 1. december (efteråret går fra 21. september til 21. december), og her hos mig aftog dagen i dag kun med seks sekunder i forhold til i går, og fra i morgen er forskellen enten nul eller nogle få sekunder længere end dag.
Det astronomiske forår starter så den 21. marts, men for mig er det altid den 1. marts, uanset vejret, for så er februar (årets længste måned) overstået og fuglene igen så småt begyndt at pippe ad solen.
Lige så snart fyringssæsonen begynder omkring 1. oktober, tæller jeg ned til 1. marts, for jeg fyrer med brænde, sådan cirka en stor flyttekassefuld pr. dag i snit, så der bliver hevet ca. 220 flyttekasser igennem brændeovnen hen over vinteren og hen imod maj måned, anden halvdel af marts og det meste af april dog knap så meget. Men motion er jo godt, har jeg hørt.
Dagen i dag er så blevet tre sekunder længere, end den var i går. Yehaa!
Glædelig jul og godt nytår til jer alle.
God Jul & Godt Nytår, til alle jer banditter - "sarte kvinder" her på macnyt!
Må julen blive fantastisk og fredelig, og nytåret fyldt med opture og drømme der leves ud!
Skål !
Glædelig jul og et godt og lykkebringende nytår.
Glæder mig allerede til at se hvad der kommer af nye spændende problemer og løsninger her på macnyt.