xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
498
204
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Magic Mouse problem.
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

557

29
21. december 2025 @ 13:42
Kaptajn

MBP primo 2011, OS 10.11.6, Magic Mouse alm. batteri. Har indtil for en lille uge siden fungeret med meget få og sjælne "udfald" - men nu til/fra, til/fra, meget ustabil, men så har jeg naturligvis  pegefeltet - men jeg er bedst med mus. Jeg har genstartet, kørt førstehjælp (og der er strøm på pt. 68%). Af anden teknik (computere, musik, telefon m.m.) omkring BMP er uændret, altså uændret "støj" omkring MBP og mus.

5
0
  471

8817

244
21. december 2025 @ 14:56
Poseidon

Hvis du sætter dig et andet sted, er problemet så det samme?

Der var engang en Mac...

557

29
21. december 2025 @ 15:55
Kaptajn

Måske ikke helt, men dog alt for meget.

5132

514
21. december 2025 @ 17:04
Yoda

Jeg har også en MBP 2011 som "daily driver", og jeg bruger også BT. Ikke til en mus, men til to BT højtalere på skift, så jeg får meget mere bund med, når jeg ser f.eks. YouTube. Det er så i mono, men det går. Vil jeg høre noget i stereo, bruger jeg min MBP 2010. Den er nemlig sat direkte til stereoanlægget og bliver brugt som spilledåse, fordi den er for gammel til internettet nu.

Men altså: Generelt kører de to højtalere fint og forbinder med det samme, men jeg HAR oplevet, at jeg skulle parre dem i BT-menuen af og til, men her har en genstart af Mac'en indtil videre kunne løse problemet.

Jeg prøvede så samme opsætning med min MBP 2012, og her begyndte der at komme udfald efter ret kort tid. Jeg genstartede og nulstillede power settings og nulstillede parameter RAM. Det hjalp, men problemet dukkede op igen efter et døgns tid, så jeg gik tilbage til at bruge 2011'eren igen.

Da jeg gurglede problemet, så det ud til, at det er en glitch i 2012'erne, som aldrig er blevet rettet (så det er jo nok hardwaren, det er galt med), men jeg så ikke nogen søgeresultater på 2011'ere.

Derfor er mit gæt, at en SMC Reset måske vil virke:

Shut down your Mac.

Plug in the MagSafe power adapter to both a power source and your Mac.

On the built-in keyboard, press and hold the Shift (left side), Control (left side), and Option (left side) keys simultaneously.

While holding these three keys, also press and hold the power button at the same time.

Hold all four keys and the power button for 10 seconds.

Release all the keys and the power button simultaneously. The LED on the MagSafe adapter might change color or turn off temporarily.

Press the power button again to turn on your Mac. 

Eller måske en PRAM Reset:

shut it down, then power it on and immediately hold Option + Command + P + R until you hear the startup chime twice (or see the Apple logo appear and disappear twice), then release the keys to let your Mac boot normally.

Held og lykke og feedback.

P.S. Batteriskift hjælper også sommetider.

Og du kan også prøve at fjerne musen fra BT-indstillingerne i Systemindstillinger og installere den igen.

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve finde den rette mappe i den skjulte "Bibliotek"-mappe i din brugermappe og i første omgang finde BT .plist'en og flytte den, genstarte Mac'en og så parre Mac'en og musen igen. Hvis det virker, kan du så slette den oprindelige BT .plist.

Nej, da

557

29
28. december 2025 @ 11:26
Kaptajn
Tonny Freimanis skrev:

Derfor er mit gæt, at en SMC Reset måske vil virke:

Shut down your Mac.

Plug in the MagSafe power adapter to both a power source and your Mac.

On the built-in keyboard, press and hold the Shift (left side), Control (left side), and Option (left side) keys simultaneously.

While holding these three keys, also press and hold the power button at the same time.

Hold all four keys and the power button for 10 seconds.

Release all the keys and the power button simultaneously. The LED on the MagSafe adapter might change color or turn off temporarily.

Press the power button again to turn on your Mac. 

Den forstår jeg kke.

Eller måske en PRAM Reset:

shut it down, then power it on and immediately hold Option + Command + P + R until you hear the startup chime twice (or see the Apple logo appear and disappear twice), then release the keys to let your Mac boot normally.

Her kørte jeg førstehjælp - og umiddelbart er musen blevet mere stabil.

Held og lykke og feedback.

P.S. Batteriskift hjælper også sommetider.

Ingen ændring.

Og du kan også prøve at fjerne musen fra BT-indstillingerne i Systemindstillinger og installere den igen.

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve finde den rette mappe i den skjulte "Bibliotek"-mappe i din brugermappe og i første omgang finde BT .plist'en og flytte den, genstarte Mac'en og så parre Mac'en og musen igen. Hvis det virker, kan du så slette den oprindelige BT .plist.

Den har jeg fundet, men endnu ikke prøvet da førstehjælp måske var løsningen.

Men - så tænkte jeg måske en helt ny mus. På Apple står systemkrav "Bluetooth-enabled Mac with OS X 10.11 or later" og på ElGiganten, hvor jeg købte den, står "Rul op og ned-funktionen kan kun bruges i Mac OS 10.11 eller sen/iPadOS13.4 på musen.".

Jeg kører OS 10.11.6, men scrolle virker ikke - alle øvrige funktioner virker. På Apple fandt jeg denne , men lige lidt hjalp det. Har I forslag/forklaring.

557

29
02. januar 2026 @ 15:41
Kaptajn

Tilbagemelding - problem løst.

Jeg tænkte - det kunne være musen der var blevet dårlig, så jeg flyttede musen fra min iMac 2019 til MBP og satte den nye mus til iMac 2019. Nu kører alt perfekt, med scroll og det hele. Tak for input.