Jeg har bestemt mig for at prøve at forlænge batteriets levetid på iPhone 17 Pro Max med iOS 26s indbyggede hjælpemidler ved at slå Adaptive Power til og sætte maks opladning til 80% (og ikke lade batteriet falde til under 20%, før det skal lades op igen).
Tre-fire gange siden, jeg købte den i september, har Adaptive Power overrulet de 80% og ladet helt op til 100%, som er meningen med Adaptive Power.
Resultatet er 100 cyklusser og stadig normalt batterihelbred og maks kapacitet på 100%. Det er godkendt, Apple.

Den burde også stadig være 100%, ville jeg mene. Men min 12 Pro fra frigivelsen er stadig på 92%, hvilket jeg også synes er acceptabelt her 5+ år efter. Den har længe været på 93%, så jeg håber, at den fortsætter det langsomme tempo. Det skader nok heller ikke, at den har kørt permanent mørk tilstand.
PallMei skrev:Den burde også stadig være 100%, ville jeg mene. Men min 12 Pro fra frigivelsen er stadig på 92%, hvilket jeg også synes er acceptabelt her 5+ år efter. Den har længe været på 93%, så jeg håber, at den fortsætter det langsomme tempo. Det skader nok heller ikke, at den har kørt permanent mørk tilstand.
Ja, så heldig har jeg så IKKE været med min 14 Pro Max fra frigivelsen til nu, den har en maks kapacitet på 76%, og Apple anbefaler nu batteriet helt udskiftet (men der var heller ingen Adaptive Power funktionalitet i daværende iOS versioner).
Og min fon er to år yngre end din, så jeg er meget imponeret over dit batteris helbred og maks kapacitet.
En lignende situation med min 14 Pro Max’ batteri, vil jeg gerne undgå eller udskyde med flere år på min 17 Pro Max.

carljohan skrev:PallMei skrev:Den burde også stadig være 100%, ville jeg mene. Men min 12 Pro fra frigivelsen er stadig på 92%, hvilket jeg også synes er acceptabelt her 5+ år efter. Den har længe været på 93%, så jeg håber, at den fortsætter det langsomme tempo. Det skader nok heller ikke, at den har kørt permanent mørk tilstand.
Ja, så heldig har jeg så IKKE været med min 14 Pro Max fra frigivelsen til nu, den har en maks kapacitet på 76%, og Apple anbefaler nu batteriet helt udskiftet (men der var heller ingen Adaptive Power funktionalitet i daværende iOS versioner).
Og min fon er to år yngre end din, så jeg er meget imponeret over dit batteris helbred og maks kapacitet.
En lignende situation med min 14 Pro Max’ batteri, vil jeg gerne undgå eller udskyde med flere år på min 17 Pro Max.

Jeg har ikke clean energi, men om det er pga. model eller sprog ved jeg ikke. Jeg mente også, at man på nyere kunne sætte en grænse for, hvornår opladningen skulle stoppe. Men det ser ikke ud til på det skærmbillede, eller også kræver det en nyere model end 14. 🤔
Jeg må indrømme her i denne, søde juletid, at jeg har fået fornyet tiltro til menneskeheden og brugerne på Macnyt, når mangeårige, velkendte haters og wannabe censorer på denne side er faldet helt til ro og åbenlyst nu har accepteret tingenes tilstand, nemlig at alle naturligvis har deres grundslovssikrede ret til at oprette tråde på Macnyt, til at kommentere egne og andres tråde og i øvrigt træde til med råd og dåd til brugerne af Apples produkter.
Derfor en særlig, kærlig julehilsen og et ønske om et godt og lykkebringende nytår til disse MN brugere, der nu er tavse og tillader andre MN brugers ukrænkelige ytringsfrihed i 🇩🇰 i almindelighed og på MN i særdeleshed (listen er ukomplet og ikke i særlig eller bestemt eller prioriteret rækkefølge):
Tonny Freimanis
Beman
Giffi
Stig Storm
sørenc
David Munch
Beman
Factory
Pjock
Undskyld, Beman, der var en double entry.
@carljohan:
Macnyt er et privat-ejet internetforum, og det er derfor ikke per se en fribillet til absolut ytringsfrihed, da hjemmesiden er underlagt Macnyts EULA, som kan være begrænset i forhold til den generelle grundlovssikrede ytringsfrihed, f.eks. hvis Macnyt havde valgt, at man ikke måtte skrive om partipolitik eller kvægdrift. Men injurielovgivningen gælder fuldt ud herinde, fordi det er et offentligt forum, som alle internetbrugere har fri adgang til at læse. Glem ikke det.
Med din ovennævnte pamflet HAR du i øvrigt afsløret dig selv som værende Morten Vassing, idet kun han (og så måske Jesper Langballe) ville kunne finde på at skrive en så højtravende selvpromoverende tekst som ovennævnte proklamation.
Jeg indstiller derfor til Power Palle, at Macnyt-profilen "carljohan" nedlægges p.gr.a. mistanke om, at et flere gange ekskluderet medlem (Morten Vassing) har meldt sig ind igen på trods af at dette tidligere medlem ikke længere er velkomment herinde, INDEN det tager overhånd, ligesom det har gjort med alle hans tidligere profiler. Og det er allerede begyndt at ulme.
Med hensyn til min passivitet havde jeg lige indtil dit sidste indslag jo ikke nogen grund til at sige noget, for du gjorde jo ikke andet end at give en anden bruger et råd og fortælle om stykke muligt nyttigt stykke software til at skåne sit mobilbatteri med.
Men du kunne åbenbart kun holde dig et par dage, inden du eksploderede i endnu en gang selvpromovering. Du er s'gu godt nok et trist tilfælde.
Og nej, alle har ikke ret til at oprette tråde på Macnyt. Det har kun dem, der er tilmeldt som brugere (prøv at logge ud og se, om du kan oprette en ny tråd, endsige besvare en). Og eftersom du slet ikke burde have lov til at have en profil qua din fortid, er det forhåbentlig blot et spørgsmål om tid, før vi slipper af med dig igen.
Så meget had fordelt på så begrænset hjernekapacitet; utroligt at dit respirationssystem overhovedet virker; moské du skulle gå op i en hobby eller en hundehvalp, så vi slipper for dine hadefulde udfald mod dygtige debattører herinde på MN (bare et kærligt, sødt og velmenende råd herfra).
carljohan skrev:Så meget had fordelt på så begrænset hjernekapacitet; utroligt at dit respirationssystem overhovedet virker; moské du skulle gå op i en hobby eller en hundehvalp, så vi slipper for dine hadefulde udfald mod dygtige debattører herinde på MN (bare et kærligt, sødt og velmenende råd herfra).
Klassisk Vassing ad hominem-angreb. Læser du med, PP?
Du er ikke en dygtig debattør. Du er ikke andet end en selvhøjtidelig og respektløs pralrøv. Det er derfor, at Vassings profiler er blevet så upopulære herinde. Alle som en.
For mig som lægmand ser det ud, som om du lider af megalomani (slå det op, wannabe stjernereporter).
P.S. Jeg HAR allerede en hobby. Det er Macnyt. ;0)