xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
479
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Meta faldt i fælden
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)

2118

246
PowerPalle (Administrator)
03. december 2025 @ 21:04
ASCII jonglør

For Liquid Glass og implementeringen er virkelig noget uimponerende møj totalt ødelæggende for iOS 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  6
0
  144

2534

200
I dag @ 00:46
Bit kongen

Nej, Liquid Glass har bestemt ikke været den bedste oplevelse. Det lader til, at der på software-designsiden er sket en overgæring i innovationstanken ombord på Apples flyvende tallerken i San Francisco. Gad vide hvad Apple har lært af dette udover at fremstille en fyreseddel? Forhåbentlig fremover kun at benytte sund surdej og ikke halvgiftige AI-udviklede enzymer.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

3298

479
PallMei (Skribent)
I dag @ 07:26
Virtual Machine

Jeg tror målet har været at ensarte brugerfladen mellem mac og IOS og gøre Mac mere touch venlig. Hvis ikke til til touch skærm når de som rygtet introducere amoled skærme, så af hensyn til skærmdeling og deres VR headset, hvis bedste funktion, nu den er baseret på ipasos fremfor macos, ifølge kritikere er at den kan fungere som skærm til Mac.

Jeg skal indrømme er jeg er blind for ændringen, da jeg skifter mellen iMac uden og MBA med liquid glas, bortset fra hver gang jeg trækker today-view frem fra højre side og den hakker vild og voldsomt som om det er en kæmpe opgave at udføre. Det er muligt at problemet er i kombination med firefox, nu jeg tænker over det. 

8796

241
I dag @ 08:33
Poseidon

Jeg har fire problemer med Liquid Glas. Jeg hader alle de runde bobler der er allesteder, som flyver oven på baggrunden. Det ser bare så dumt ud, og usammenhængende. Mit nummer to er at der er alt for megen transparens, som gør mine vinduer flasher rundt i forskellige farver, hver gang jeg skifter rundt mellem faner/vinduer. Det er så forvirrende. Og så kan jeg ikke lide de ultra-runde hjørner, som i øvrigt er forskellige i deres rundinger overalt i systemet - Det er direkte pinligt at Apple har været så amatøragtig omkring det, synes jeg. Og sidst, men ikke mindst, synes jeg de der firkantede ikoner som alle ligner hinanden er SÅ kedelige.

I det mindste føler jeg at brugerfladen for en gangs skyld er mere 'snappy' end det tidligere var, så det er jo positivt. 

Der var engang en Mac...

2534

200
I dag @ 09:49
Bit kongen

Spot on: Liquid Glass-designet er pinlig amatøragtigt.

Det virker lidt som om, at man har forsøgt at ramme det allernederste punkt på skalaen for laveste fællesnævner. Dermed er man så desværre brudt ned gennem gulvet og sunket ned i usmagelighedsuniverset, hvorfra kun ganske få slipper levende ud af igen. Årsagen til en sådan styrtdyk-manøvre ned mod laveste laveste fællesnævner? Ønsket om at udvide kundegruppen ned mod de typer, der også køber glimmer til læberne. “Vorwärts Kammeraden, Wir müssen zurück!”

Nå, nu må vi se. Foreløbig er chefdesigneren jo blevet fyret, så en eller anden form for selvransagelse forgår der jo så trods alt hos ledelsen.

2534

200
I dag @ 10:19
Bit kongen
PowerPalle skrev:

For Liquid Glass og implementeringen er virkelig noget uimponerende møj totalt ødelæggende for iOS 

Er i øvrigt fuldstændig vild med journalistens valg af både sprog og samspillende illustrativt foto her. Der er så mange spidse satiriske hentydninger her:

• Det er jo ikke et foto af den fyrede chefdesigner, men af et grinende Human Interface, der ser ud til at være “Gone Fishing” i en virtuel verden.
  • “Poached by Meta”, hvor poached kan betyde både et æg kogt uden skal, krybskytteri eller strandhugst.
  • Står der “Alan Dye poached by Meta” eller “Alan Die poached by Meta”?
  • Den satiriske sammenkædning af Metas ansættelse af den fyrede designer og Metas grundstødte Metaverse.
  • Brugen af prædikatet “the guy behind Liquid Glass” i stedet for titlen chefdesigner - og så sammen med fotoet.

Hvis ikke det var fordi, at vi ved at the guy har lavet Liquid Glass, så kunne man hævde, at artiklen tangerer det let giftige - men det er altså også både sjovt og elegant lavet i forbindelse med design-ulykken Liquid Glass.

65

2
I dag @ 12:48
Novice

Det bliver spændende når Tim Cook går på "pension" om der kommer nye ideer / produkter så det ikke er ...As Always

Macbook Air M3 15" - iPhone 17