For Liquid Glass og implementeringen er virkelig noget uimponerende møj totalt ødelæggende for iOS

Nej, Liquid Glass har bestemt ikke været den bedste oplevelse. Det lader til, at der på software-designsiden er sket en overgæring i innovationstanken ombord på Apples flyvende tallerken i San Francisco. Gad vide hvad Apple har lært af dette udover at fremstille en fyreseddel? Forhåbentlig fremover kun at benytte sund surdej og ikke halvgiftige AI-udviklede enzymer.
Jeg tror målet har været at ensarte brugerfladen mellem mac og IOS og gøre Mac mere touch venlig. Hvis ikke til til touch skærm når de som rygtet introducere amoled skærme, så af hensyn til skærmdeling og deres VR headset, hvis bedste funktion, nu den er baseret på ipasos fremfor macos, ifølge kritikere er at den kan fungere som skærm til Mac.
Jeg skal indrømme er jeg er blind for ændringen, da jeg skifter mellen iMac uden og MBA med liquid glas, bortset fra hver gang jeg trækker today-view frem fra højre side og den hakker vild og voldsomt som om det er en kæmpe opgave at udføre. Det er muligt at problemet er i kombination med firefox, nu jeg tænker over det.
Jeg har fire problemer med Liquid Glas. Jeg hader alle de runde bobler der er allesteder, som flyver oven på baggrunden. Det ser bare så dumt ud, og usammenhængende. Mit nummer to er at der er alt for megen transparens, som gør mine vinduer flasher rundt i forskellige farver, hver gang jeg skifter rundt mellem faner/vinduer. Det er så forvirrende. Og så kan jeg ikke lide de ultra-runde hjørner, som i øvrigt er forskellige i deres rundinger overalt i systemet - Det er direkte pinligt at Apple har været så amatøragtig omkring det, synes jeg. Og sidst, men ikke mindst, synes jeg de der firkantede ikoner som alle ligner hinanden er SÅ kedelige.
I det mindste føler jeg at brugerfladen for en gangs skyld er mere 'snappy' end det tidligere var, så det er jo positivt.
Spot on: Liquid Glass-designet er pinlig amatøragtigt.
Det virker lidt som om, at man har forsøgt at ramme det allernederste punkt på skalaen for laveste fællesnævner. Dermed er man så desværre brudt ned gennem gulvet og sunket ned i usmagelighedsuniverset, hvorfra kun ganske få slipper levende ud af igen. Årsagen til en sådan styrtdyk-manøvre ned mod laveste laveste fællesnævner? Ønsket om at udvide kundegruppen ned mod de typer, der også køber glimmer til læberne. “Vorwärts Kammeraden, Wir müssen zurück!”
Nå, nu må vi se. Foreløbig er chefdesigneren jo blevet fyret, så en eller anden form for selvransagelse forgår der jo så trods alt hos ledelsen.
PowerPalle skrev:For Liquid Glass og implementeringen er virkelig noget uimponerende møj totalt ødelæggende for iOS
Er i øvrigt fuldstændig vild med journalistens valg af både sprog og samspillende illustrativt foto her. Der er så mange spidse satiriske hentydninger her:
Hvis ikke det var fordi, at vi ved at the guy har lavet Liquid Glass, så kunne man hævde, at artiklen tangerer det let giftige - men det er altså også både sjovt og elegant lavet i forbindelse med design-ulykken Liquid Glass.
Det bliver spændende når Tim Cook går på "pension" om der kommer nye ideer / produkter så det ikke er ...As Always