Mit nye AWU3 lader op til 80% og som jeg oplever det ikke mere end det. Det kan jo slås fra men er det en god ide?
Af en eller anden irrationel grund irriterer det mig at det ikke lader helt op selvom jeg rigeligt kommer igennem en dag med de 80%.
Så kan i venligst tage jer sammen og sige til mig at jeg skal holde fingrene væk og ikke slå den funktion fra?
Haha jeg har kørt med 80% i starten med mit Ultra 1 men nu er batteriet så dårligt at jeg har droppet det og lader til 95-100% men gør det på min pro 17. De kloge hoveder siger det er bedst for batteriet så det satser jeg på de har ret i.
Jeg kan fornemme at jeg ikke helt køber den men jeg må nok tage mig sammen og blive ved de 80%.
Samme gør mit Ultra 2, der lavet et hav af undersøgelser på hvad der bedst og der lige så mange resultater og meninger. Af hvad jeg har fundet frem til så gør det ikke den helt store forskeld og tænker ikke du vil drage fordel af hvad du måtte kunne opnå i forlænget levetid af batteriet inden du har solgt det og købt et nyt, eller blot får skiftet batteriet.
Med andre ord gør hvad du vil, gør ikke den store forskel. Personligt lader jeg mit til 80% (få gange til 100) da det holder fint og alligevel lader det om morgen når jeg i bad.
Min iPhone 15Pro lader jeg til 100% nu før 80%, men den kan kun holde en dag hvis den lades til 100% da den er nede på 89% i kapacitet.
Nu er jeg ikke den store nørd ud i det tekniske.
Jeg tænker bare, at hvis nu det gav den længste holdbarhed og det var det Apple ønskede - hvorfor så ikke
rent teknisk gøre de 80% til fuld en opladning men bare kalde det 100% eller fuldt opladet. Derved var der
stedig 20% luft.
Håber det er forståeligt formuleret.
Kimball skrev:Nu er jeg ikke den store nørd ud i det tekniske.
Jeg tænker bare, at hvis nu det gav den længste holdbarhed og det var det Apple ønskede - hvorfor så ikke
rent teknisk gøre de 80% til fuld en opladning men bare kalde det 100% eller fuldt opladet. Derved var der
stedig 20% luft.
Håber det er forståeligt formuleret.
Der er nok noget jura inde over, for hvis en (amerikansk) iPhone-køber finder ud af, at batteriet på 2.400 annoncerede mAh kun leverer 1920 mAh, er Fanden løs i Salmon Street. Derpå flytter balladen ind i en retssal med et krav om masser af "traume-dollars", fordi vedkommende skal sætte iDims til opladning oftere end forventet, og fordi man er blevet "løjet" til om kapaciteten.
Derfor vender og drejer firmaerne hvert ord og komma både i licensbestemmelser og i markedsførelse for ikke at ryge ind i absurde bagatel-baserede erstatningskrav.
For den mindste form for krænkelse i vore dage kategoriseres jo som den største forbrydelse, og med den metodik i USA, hvor en sagfører får måske 25% af en erstatningssum i salær, og hvor der i princippet ikke er loft på erstatningssummerne, er det endog særdeles lukrativt at vinde en sag over et stort (well, rigt) firma, både for "offeret" og for "offerets" advokat. Det samme gælder så også søgsmål mod magtfulde (well, rige) personer. Se blot på de erstatninger, som både Donald Trump og Rudy Guiliano er dømt til at betale for ærekrænkende udtalelser (defamation).
Derfor står Apple sig bedre ved at give køberen råderum over den fulde batterikapacitet og så lade kunden selv afgøre, om batteriet kun skal lades til 80%, eller ej.
Men min M1 Air kan sættes til at lade til 80%. Den foreslår det i hvert fald af og til, så mon ikke en lignende funktion findes i iOS? Og ellers er der nok en tredie-parts app, som kan gøre det for iOS.
Per 1. januar 2024 var der i øvrigt ca. 1.3 millioner sagførere i USA ud af en population på ca. 336 millioner. Så 0.4‰ af den samlede befolkning derovre er advokater, og de skal jo allesammen have løn, selvom de ikke producerer noget. Det er derfor, at alle sagsøger alle derovre. Som Obelix ville have sagt: "De er skøre, de amerikanere". [Dok-dok-dok!].
:0)
Jesper Arning skrev:Mit nye AWU3 lader op til 80% og som jeg oplever det ikke mere end det. Det kan jo slås fra men er det en god ide?
Af en eller anden irrationel grund irriterer det mig at det ikke lader helt op selvom jeg rigeligt kommer igennem en dag med de 80%.
Så kan i venligst tage jer sammen og sige til mig at jeg skal holde fingrene væk og ikke slå den funktion fra?
Se engang her...
https://www.youtube.com/watch?v=GUWfHARU7Ow
Hej
Min iPhone 15 Plus er fra oktober 2023 og er fra starten blever sat til at lade til 80% og systemet
bestemme selv hvornår den vil lade til 100%.
Min batterikapacitet er stadig 100%...
Det samme gælder også for elbiler...BMW anbefaler opladning til 80% og kun til 100% hvis man skal på en lang tur.
Mvh
Imponerende den forsat er på 100% min er på 89% og er fra Maj 2023 med 354 ladecykler. Har overvejet at få skiftet batteriet men holder forsat til en dag når den bliver opladt til 100%.
Var sat til 80% i starten & blev opladt om natten på en Apple MagSafe-oplader med en 20W lader. Måske der noget om snakken...
Agulhas skrev:Hej
Min iPhone 15 Plus er fra oktober 2023 og er fra starten blever sat til at lade til 80% og systemet
bestemme selv hvornår den vil lade til 100%.Min batterikapacitet er stadig 100%...
Det samme gælder også for elbiler...BMW anbefaler opladning til 80% og kun til 100% hvis man skal på en lang tur.
Mvh
Min 12 Pro fra 2020 er på 92%. Den har ikke mulighed for at stoppe selv, men den har optimeret opladning, hvor den lader langsommere fra 80%, og jeg har stort set holdt mig til det.
Til gengæld er batterikapaciteten på min Macbook M1 2020 væsentlig ringere, og det irriterer mig, at jeg ikke har husket at bruge AlDente (en app jeg installerede i starten og glemte alt om) til at stoppe opladningen. Omvendt har jeg en 13" 2010 Macbook Pro stående hos mine forældre, som har levet det meste af sit liv koblet til strømforsyning, og det originale batteri fungerer stadig vældig godt. Er meget overrasket, for jeg havde forventet, at det ville være helt smadret. Batteriet i min 2014 Macbook Air har jeg derimod måtte skifte. Men den har også været meget meget mere i brug og nu endt på velfortjent pension.