Hej macnyt
Jeg har - efter inspiration efter andre herinde - tænkt på at sælge min gamle og trofaste 16" MacBook Pro M1 Pro, da den simpelthen bare er for stor og klodset til mit behov efterhånden. Det er standardversionen med M1 Pro og 16 GB RAM.
Den er i hysterisk god stand, og har desværre nærmest kun været brugt til nyheds-surfer og streaming. Fandme en dyr "Netflix maskine".
Hvad mon man kan inkassere for sådan én i dag? Eneste udfordring, er, at den er købt via Apple.dk direkte via min kammerats virksomhed. Det kan jeg selvfølgelig godt dokumentere, og da den er over 4 år gammel, er der jo heller ingen elektronikforsikring der går ind og hjælper en mere, så ja... En ældre dame, der måske giver mig mere værdi at beholde, og give til sønnike/konen fremfor at sælge den?
Men hvis nu, hvad kan man så forlange for sådan en maskine, der stadig står sindssygt, ja nærmest hysterisk, flot.
Jeg ved godt, at amerikanske og danske priser er forskellige, men inde på Mac2Sell kan man få vurderet den kære lille.
Jeg prøvede med en 16'' M1 Pro med 16 GB RAM og 1 TB harddisk, og den bon'ede ud med ca. $1.250,-, så måske $1.500,- herhjeme til dagens vekselkurs p.g.a. momsforskellen mellem USA og DK.
Men du skal nok skynde dig, for der bliver købt en masse ny hardware på Sort Fredag. En uges tid senere begynder de afløste dimser så at dukke op i Genbrugsen, og så er det jo købers marked.
Du kan jo også se, om der er noget tilsvarende til salg på DBA og så se på annoncens dato, om prisen skulle være sat for optimistisk, fordi annoncen er over 1-2 uger gammel.
Desuden kan du prøve at få vurderet trade-in prisen hos Apple selv, hvis du (lader som om du) bestiller en 14'' M5-MBP. De tilbyder ganske vist ikke ret meget, men så har du da i det mindste fundet ud af, hvad bundniveauet er.