xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
477
200
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
lang tid til opstart
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

76

0
I dag @ 12:53
Novice

Min iMac fra 2019, bruger en til to minutter til at starte op og lige så lang til til at lukke ned. Jeg har gjort det der skal til, ryde op, slette programmer m.m.

Håber nogen kan hjælpe 

Carsten Bonde

2
0
  31

5064

505
I dag @ 15:29
Yoda

Hvis den bruger en konventionel harddisk i stedet for en SSD, er det en ret normal opstartstid. Min MBP 2010 brugte ca. to minutter på en opstart, men den faldt til ca. 18 sekunder, da jeg havde sat en SSD i den.

Hvis den har Fusion Drive (en lille SSD splejset sammen med en stor harddisk), skal du nok prøver at starte op i Recovery mode og køre en diagnose på disken.

Hvis den kun har SSD, kan jeg ikke kige forestille mig, hvorfor den skal bruge hele to minutter.

Men først bør du starte med at lave en frisk backup af de ting, som du ikke kan tåle at miste. Det er ALTID en af de første ting, man bør gøre, når disken begynder at lave uforklarlige ting.

Prøv eventuelt at resette SMC. Metoden er lidt forskellig alt efter platform, så du må lige google det.

Held og lykke og feedback.

Nej, da

3298

477
PallMei (Skribent)
I dag @ 15:33
Virtual Machine

Hvad er normalt og hvilken konfiguration. En gammeldags harddisk kan godt være sløv. 

Hvor stort et problem er det når den er startet op.

Der går længe mellem at jeg decideret genstarter mine maskiner, med mindre der er en opdatering. Lige med undtagelse af jeg p.t. har leger med noget hvor jeg presser grafikkortet til grænsen og ind i mellem over og så vælter den.