xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
490
203
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone 16e
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)

2649

92
10. november 2025 @ 18:43
Bit kongen

Nogen her med en iPhone 16e?
er i glade for den?
savner noget ved den som de “almindelige” iPhones har?

Jeg har fået atvide at man ved at sætte et MagSafe cover op tlf. reelt får en tlf som opfører dig som havde den MagSafe. Den sidder fint i en MagSafe holder og lader trådløst. Er det korrekt? 

13
5
  852

2582

203
10. november 2025 @ 21:56
Bit kongen

Har haft iPhone 16e lige siden den kom, og er virkelig glad for den, primært pga. størrelsen og hurtigheden. Kamera-delen kan jeg ikke rigtig udtale mig om, for ganske vist tager jeg en del billeder, som jeg er meget tilfreds med, men det er som amatør, altså ikke en mere krævende form for fotografi. Alle funktioner (også kamera) fungerer en del bedre end min forrige iPhone 12 Mini - så kan kun anbefale den.

Hvad angår MagSafe og opladning den vej, så har jeg ingen erfaringer med dette - alene af den grund, at jeg ikke ønsker al den elektro-smog omkring mig. Har fundet hvad jeg mnener simpelthen er verdens bedst cover (som for øvrigt skulle være MagSafe-kompatibelt), idet de "skæve" kamera-øjne bliver tilgodeset i coverdesignet - ret smart. Herunder er links til dels det cover, jeg selv bruger, dels et andet lignende, dog lidt anderledes. - begge købt pr. post i USA.  Mht. den indbyggede magnet til holder (producenten hævder magneten er "indbagt"), så er den ret smart, idet magnetfeltet kun beder "bagud" og ikke ind mod telefonen. Så selv om coveret har en tykkelse på et par millimeter, så fanges fx en spændskive ikke af magneten nopr man lægger den på indersiden af coveret - hvorimod ydersiden, der vender ind mod holderen, har en ganske pæn magnetisk kraft.

Viel Spaß!

GRIPZILLA fra Smartish

GRIPMUNK fra Smartish

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

8815

243
11. november 2025 @ 14:26
Poseidon
Jesper Arning skrev:

Jeg har fået atvide at man ved at sætte et MagSafe cover op tlf. reelt får en tlf som opfører dig som havde den MagSafe. Den sidder fint i en MagSafe holder og lader trådløst. Er det korrekt? 

Ja. Den kan oplade op til 7,5 w.

Der var engang en Mac...

2649

92
11. november 2025 @ 16:45
Bit kongen

Tak for tilbagemeldingen det er en interessant tlf og det ender nok med at jeg bestiller den til mig selv også.

2649

92
11. november 2025 @ 16:47
Bit kongen
David Munch skrev:
Jesper Arning skrev:

Ja. Den kan oplade op til 7,5 w.

Ved du om det er nok til at have navigation kørende og lade samtidigt.  

8815

243
12. november 2025 @ 08:31
Poseidon
Jesper Arning skrev:

Desværre ikke. GPS sluger meget strøm ved jeg, men jeg forestiller mig at den vil oplade, omend langsomt. GPS-forbrug kan umuligt bruge op til 7 watt antager jeg.

Der var engang en Mac...

2649

92
12. november 2025 @ 09:01
Bit kongen
David Munch skrev:
Jesper Arning skrev:

Desværre ikke. GPS sluger meget strøm ved jeg, men jeg forestiller mig at den vil oplade, omend langsomt. GPS-forbrug kan umuligt bruge op til 7 watt antager jeg.

Jeg havde på et tidspunkt en lader i bilen der ikke kunne følge med men kan ikke huske hvad den kunne lade med. Jeg tænker jeg tager chancen og bliver det et problem må jeg bruge kabel. 

3298

490
PallMei (Skribent)
12. november 2025 @ 10:34
Virtual Machine
Jesper Arning skrev:
David Munch skrev:
Jesper Arning skrev:

Jeg havde på et tidspunkt en lader i bilen der ikke kunne følge med men kan ikke huske hvad den kunne lade med. Jeg tænker jeg tager chancen og bliver det et problem må jeg bruge kabel. 

5W uden tvivl. Det er standard usb effekt (1a ved 5v) og hvad de gamle små iphone ladere ydede. 

2649

92
15. november 2025 @ 11:45
Bit kongen

Well fandt et (meget) lettere brugt på DBA til 3200 som  nu er overladt til PostNords nåde 

Hvis det kommer frem finder jeg ud af om det kan lade lige så hurtigt som det bruger strøm ved navigation.

Begge mine forældre har forøvrigt også købt et 16e de seneste dage så der er basis for at samle lidt erfaring med telefonen. 

53

0
16. november 2025 @ 08:28
Novice

sådan og med forlov Jesper -  hvilken alder er dine forældre nået - jeg har netop købt een til konen i fødselsdagsgave 70 år-  3999,- i Power - hun er absolut ikke teknisk - og rykker på 16e fra en SE 2020.

2649

92
16. november 2025 @ 08:44
Bit kongen
peterandreasen skrev:

sådan og med forlov Jesper -  hvilken alder er dine forældre nået - jeg har netop købt een til konen i fødselsdagsgave 70 år-  3999,- i Power - hun er absolut ikke teknisk - og rykker på 16e fra en SE 2020.

80+ og de er begge blevet iPhone junkier. Folk siger altid de unge hænger over deres telefoner altid men de ældre generationer følger godt med. 

8815

243
17. november 2025 @ 07:32
Poseidon

Jeg købte også en 16e til min 72 årige mor, til Powers tilbudspris, og går ud fra hun har modtaget den men ikke sat den op - Det venter hun nok med til at vi ses på lørdag. Hun har ingen problemer med at bruge sin MBA, iPad, og SE2, men ekspert det er hun absolut ikke.

Der var engang en Mac...

2649

92
20. november 2025 @ 14:47
Bit kongen

Nå telefonen er landet og det på trods af Postnord.

Jeg købte en Spigen Nano Pop MagSafe cover og telefonen sidder bedre fast på min MagSafe ladere. bilen end min iPhone 13 med et MagSafe cover. Hvad at lade angår ser det ud til at gå rigtigt fint, telefonen kan i hvertfald sagtens følge med når jeg kører med navigation. 

Helt generelt en fed telefon og især den her action button er jeg vild med. Alt i alt i fund af en iPhone til de penge. 

5101

510
20. november 2025 @ 17:31
Yoda
Jesper Arning skrev:

Nå telefonen er landet og det på trods af Postnord.

Efter at Postnord et par gange havde fuck'et op med nogle rekommanderede breve, hvoraf et var forsvundet i over et døgn, før det dukkede op på en hylde i deres biks på min forespørgsel, er jeg konsekvent begyndt at kalde dem for "PostMord". Og det tidligere "Told og Skat" er i mit univers blevet til "Trold og Skvat". :O)

[Snip]

Nej, da