Hej,
Jeg har en MacBook Air fra 2014 (Mojave) 124GB og min lagringsplads er fuld. Jeg vil gerne overføre mit Fotos bibliotek (Version 4.0 (3461.7.160)) så jeg kan frigive mere plads. Jeg har et ekstern hard drive hvor jeg har overført billederne på ved at trække Fotos symbolet over i hard drivet. Men nu har jeg opdaget at mit hard drive ikke er APFS formateret.
Der er ting på hard drivet som kun findes på netop det hard drive - ting fra gamle computere hvor jeg ikke kan tilgå det oprindelige data så hvis jeg formaterer hard drivet til APFS, mister jeg alt. Jeg har et nyt hard drive som jeg kan formatere til APFS. Da jeg ikke har mere plads på min computer kan jeg ikke kopiere filerne fra mit gamle hard drive og formatere det for så at kopiere filerne over igen. Vil jeg kunne kopiere alle filerne fra det gamle hard drive over på det nye ved at sætte begge hard drive i computeren og så trække filerne over?
Og når man trækker billederne over fra Fotos, så ligger de i Fotos programmet på hard drivet og ikke som filer i en mappe. Kan man også gøre det eller betyder det ikke noget? Jeg tænker bare hvis jeg en dag vil åbne billederne på en computer som ikke er en Mac.
Beklager hvis det er lidt rodet skrevet, men jeg er ikke særlig IT stærk.