xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
477
199
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Hvilken setup kombi havde i valgt?
Kategori: Vi taler ordenligt til hinanden (Ordet er frit)

157

28
I dag @ 10:58
Novice

Hej

Jeg har lige p.t. en 16" MacBook Pro M1 Max og en stationær Windows PC, som er okay endnu, selvom den også er ved at være en ældre dame. Den har bl.a. Ryzen 9 5950X, 64 GB RAM og RTX 2080 Super GFX. Jeg bruger den primært til 61 megapixels RAW-filer fra mit Sony A7V kamera og 4K video. Jeg bruger ikke 8K video endnu.

Det arbejde gør min stationære Windows PC stadig okay, og min MacBook Pro M1 Max gør det også stadig fint. De nyeste opdateringer til bl.a. Lightroom har været godt for workflow m.m.

Jeg har dog altid primært brugt min Windows PC da jeg foretrækker at sidde ved større skærme, når jeg er hjemme. Og så bilder jeg mig selv ind, og min Windows PC er lidt hurtigere, så jeg har aldrig rigtig haft brug for at tilslutte min MacBook Pro M1 Max til skærmene, for at bruge den som arbejdscomputer her hjemme.

Udfordringen er dog, at jeg har altid synes at den 16" M1 Max har været for stor til at være sådan rigtig transportabel. Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg søger, for dybest set, så redigerer jeg virkelig sjældent out of office. Jeg er ude på en opgave og så kører jeg hjem og redigerer.

Er det "bare" en ny MacBook Pro i 14" og så på sigt en Mac Studio eller Mac mini som stationær PC her hjemme.

Eller er det en iPad Pro 11" med Pencil og tastatur for virkelig at være transportabel, og så en Mac Studio eller Mac mini her hjemme?

Summa summarum... Min Windows PC er OK, men ved at være gammel. Min MacBook Pro 16" M1 Max er for stor til jeg sådan rigtig har været glad for den til det formål den var tiltænkt.

Så tænker jeg iPad 11" men måske jeg bliver for træt af den, da det jo ikke er sådan en rigtig computer.

Hvad havde I gjort?

Proud member of Method EU World of Warcraft Guild