xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
473
199
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Mac mini M2 blinker til rødt og vil ikke gendannes
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

8

2
I dag @ 18:52
Nyt medlem

Min Mac mini blinker rødt og vil ikke gendannes med Apple Configurator med gammel iMac fra 2015.
jeg har Mac mini med usb c kabel <-> usb a kabel i iMac.

Der kommer billede af min Mac mini på iMac i førnævnte program men desværre så fejler processen

Hvad dælen gør jeg

Thunderbolt til usb c kabel hjælper ikke. 3 dage har prøvet at få den på benene igen

Jeg ville fjerne Asahi Linux og jeg forstod ikke helt instruksen på at fjerne og frigive plads igen. Jeg endte nok med at slette alt 
Nu: Apple silicon Mac - Mac mini M2. Før: Intel iMac 27" fra 2015.
  4
0
  27

8

2
I dag @ 20:09
Nyt medlem

Jeg tror ikke at Mac minien er helt død men den har svært ved at afslutte processen med at installere frisk system. Jeg kommer til trin 4 ud af 4 og ved endt proces får jeg en fejl 21 og det irriterer mig 

Jeg får Mac mini M2 base model i DFU mode men så kommer jeg bare ikke videre end til en fejlet installation. 

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

3289

473
PallMei (Skribent)
I dag @ 20:10
Virtual Machine

Her er vejledningen. Det er vigtigt at bruge den rigtige port og ordentlig kabel. Det behøver ikke være thunderbolt kabel, men det skal være et data-kabel (ikke kun opladning). Jeg kan f.eks. godt genoplive/gendanne med et usb-a til usb-c kabel fra en 2013 macbook air. Og så skal du selvfølge lave den rigtige procedure for at få den i DFU tilstand. Her er den officielle support artikel:

https://support.apple.com/en-us/108900 

Du kan også finde mere vejledning her:

https://mrmacintosh.com/restore-macos-firmware-on-an-apple-silicon-mac-boot-to-dfu-mode/ 

Du kan også smide dit spøgsmål ind i AI chat og få flere forslag og fejlsøgning hjælp.

8

2
I dag @ 21:16
Nyt medlem

Tak for al informationen - jeg er kommet så langt som på billederne - men hver eneste gang ender det med at den fejler. 

Måske morsomt nok, gik der ikke længe efter at jeg købte denne Mac mini, hvor jeg endte op med at måtte i DFU mode. Jeg husker ikke hvad jeg gjorde galt dengang der gjorde at jeg måtte i DFU mode og lave en Restore.Succesfuldt

Med selvsamme iMac som host og akkurat samme Mac mini M2, dog med nyere macOS end da jeg købte Mac'en.

Med samme USB-C <-> USB-A kabler

Mac mini var født med Ventura og jeg har haft macOS Tahoe 26.1 på den og senest inden det gik galt; macOS Sequoia 15.7.1.

Derfor er jeg sådan lidt mystisk omkring det heel. Jeg ved hvordan den kommer i DFU mode. Eller gør jeg, det er lidt svært at regne ud ,når jeg som på billederne har en Mac mini på skærmen klar til en Restore der så eventuelt fejler.

Og der er intet tegn på at der er liv i maskinen - ikke på en skærm jeg har tilknyttet Mac mini i hvertfald.

jeg kender godt Mr.Macintosh - der virker det ligetil, det var netop hans instrukser jeg fulgte sidst/første gang jeg måtte i DFU mode. Lige denne gang virker det ikke som jeg regnede med. Som jeg gjorde sidst gik jeg netop til Mr.Macintosh for at se videoen igen

8

2
I dag @ 21:38
Nyt medlem

Okay, nu står der endelig DFU i baggrunden som jeg har efterspurgt.. af Apple Configurator.

Min hukommelse har garanteret været lousy fra sidst jeg måtte i DFU mode for denne Mac mini, for jeg fandt verdens korteste usb-c <-> usb-a kabel og det lader til at fremtvinge dette DFU symbol. Så højst sandsynligt har jeg brugt dette kabel og ikke det andet jeg var super sikker på at have brugt pga dets længde. 

Kablet er til en ekstern harddisk / SSD. Jeg harr hældt alle kabel beholdere ud på sofaen hjemme og fandt endelig dette redningskabel 

Tak til dig PallMei.