Hey
i den længste tid har jeg føjet med artefakter på covers til TV shows og film på DR DK app på Apple TV 4
Meget mystisk. Jeg har skiftet HSMI kabler og købt helt nye Hama HDMI kabler for at teste om de grønne streger forsvandt. Og om de mærkelige skrå streger på billederne forsvandt.
det har de ikke. Og det er kun DR DK app der har dette problem som ses på billedet.
er der en løsning på dette ? Andre der har set samme og kender til en snuptagsløsning?
der er nogle posters der går fri men der er dette på mange af billederne / posters overalt i DRs App på mit Apple TV 4 (ikke 4K)
Hvad TV ser du det på?
allannyholm skrev:Hdmi er digital, så enten er der billeder eller ej. Det vil ikke forvrænge billedkvaliteten.Hey
i den længste tid har jeg føjet med artefakter på covers til TV shows og film på DR DK app på Apple TV 4Meget mystisk. Jeg har skiftet HSMI kabler og købt helt nye Hama HDMI kabler for at teste om de grønne streger forsvandt. Og om de mærkelige skrå streger på billederne forsvandt.
det har de ikke. Og det er kun DR DK app der har dette problem som ses på billedet.
Jeg tror problemet skal findes i fjernsynets indstillinger. Jeg tror det er noget billedforbedring aktiveret og/eller opskaleringen til 4K som er skyld i det. Kan også være det vil hjælpe at prøve en anden port på fjernsynet.
er der en løsning på dette ? Andre der har set samme og kender til en snuptagsløsning?
der er nogle posters der går fri men der er dette på mange af billederne / posters overalt i DRs App på mit Apple TV 4 (ikke 4K)
Jeg har lige tjekket på min egen ATV 4K og ikke kunnet se problemet. Jeg bruger slet ikke mit fjernesyn (spild af penge at jeg købte det), så tog tid at finde fjernbetjeninger og finde ud hvad jeg skulle trykke på 😄
Jeg har nøjagtigt samme problem på mit ældre tv
allannyholm skrev:Hey
i den længste tid har jeg føjet med artefakter på covers til TV shows og film på DR DK app på Apple TV 4Meget mystisk. Jeg har skiftet HSMI kabler og købt helt nye Hama HDMI kabler for at teste om de grønne streger forsvandt. Og om de mærkelige skrå streger på billederne forsvandt.
AI-oversigt
De grønne streger under programmer på DR-appen betyder, at du kan se programmet uden at skulle logge ind, hvilket gælder for programmer, der ikke er bag login-muren, som fx live-tv. Det er et tegn på, at programmet er tilgængeligt for alle brugere, der ikke har en DR-profil, i modsætning til on demand-indhold, der kræver login for at blive streamet.
Jeg ser det på et gammel Philips fladskærms TV der dog kom med en slags Tizen?! UI. Android. Så Netflix er muligt via TV.
Det er dog de seneste år med kun DR DK app
Jeg har prøvet at nulstille TV helt og det samme med Apple TV for tid tilbage. Netop pga dette. Troede at det var software fejl
Så jeg brugte en Mojave installation på daværende tidspunkt til at nulstille Apple TV med. Sidenhen er det samme sket. Det har nærmest ikke været en dag uden fejl.
Hvis jeg afslutter og sletter DR app pig henter igen. Logger ind os.v. Så er det andre eller også de samme billeder den er gal med.Jeg må nok indse at det kan være Apple TV den er gal med. Måske egentlig også skrive til DR support og høre dem ad
Det vil jeg prøve selv.
Fik du kontaktet DR’s support?
Jeg har igen længere tid haft præcis samme problem med mærkelige skrå striber i thumbnails i DR-appen. Jeg har et Apple TV HD (4. generation) / modelnr. A1625, og det er kun DR-appen der er problemer med (og det er kun i thumbnails - programmerne vises fint).
Jeg har netop nu indsendt en formel klage til DR support via deres webformular. :)