Jeg har efterhånden kørt med Tahao 26.x i ca. 14 dage, og har endnu ikke kunnet finde en løsning på, hvordan man undgår modtagne i "kinesisk"/cyrillic skrift -kan ikke få lov at skrive cyril… skrift, da det bliver ændret, så der står dansk, her på siden - derfor skrevet sådan..
I "gamle" dage, var det muligt at vælge "Vesterupæisk" i Mail menu. Den funktion kan jeg ikke finde i Tahao, måske er jeg tungnem, jeg kan nemlig heller ikke Google mig til en løsning på problemet.
Jeg har ikke mødt problemet siden Power Mac G5. Har dog oplevet det sporadisk i modtagne mails siden, men det var forårsaget af afsender, og det løste sig selv. Da mit problem også kun er mails, jeg modtager, tænker jeg, der en løsning, jeg overser, eller…?
På forhånd tak og fortsat go' weekend
Leif Korreborg skrev:Jeg har efterhånden kørt med Tahao 26.x i ca. 14 dage, og har endnu ikke kunnet finde en løsning på, hvordan man undgår modtagne i "kinesisk"/cyrillic skrift -kan ikke få lov at skrive cyril… skrift, da det bliver ændret, så der står dansk, her på siden - derfor skrevet sådan..
I "gamle" dage, var det muligt at vælge "Vesterupæisk" i Mail menu. Den funktion kan jeg ikke finde i Tahao, måske er jeg tungnem, jeg kan nemlig heller ikke Google mig til en løsning på problemet.
Jeg har ikke mødt problemet siden Power Mac G5. Har dog oplevet det sporadisk i modtagne mails siden, men det var forårsaget af afsender, og det løste sig selv. Da mit problem også kun er mails, jeg modtager, tænker jeg, der en løsning, jeg overser, eller…?
På forhånd tak og fortsat go' weekend
Det uklart hvad du ønsker. Vil du gerne kunne svare med kinesisk/cyrillic skrift eller vil have dem kategoriseret som spam?
Hej PallMei, tak for svar. Nej, jeg modtager mail, hvor teksten er kinesisk/cyrillic, jeg vil gerne, hvis det er muligt, modtage dem med almindelig læselig tekst.
Hvis jeg lader som om, jeg vil besvare sådan en mail, får jeg mulighed for at vælge almindelig skrift, Den mulighed ønsker jeg, skal være permanent, automatisk, således jeg altid modtager mails i almindelig, læselig skrift. Men kan ikke finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre.
| Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter |
Leif Korreborg skrev:Hej PallMei, tak for svar. Nej, jeg modtager mail, hvor teksten er kinesisk/cyrillic, jeg vil gerne, hvis det er muligt, modtage dem med almindelig læselig tekst.
Hvis jeg lader som om, jeg vil besvare sådan en mail, får jeg mulighed for at vælge almindelig skrift, Den mulighed ønsker jeg, skal være permanent, automatisk, således jeg altid modtager mails i almindelig, læselig skrift. Men kan ikke finde ud af, hvordan det kan lade sig gøre.
Det er et encoding problem. Den slags burde være fortid i dag hvor de gængse mailprotokoller har haft unicode (alle sprog) understøttelse i over 10år.
Hvis du stiller dit spørgsmål AI, vil den komme med nogle forslag, som at genopbygge dine postkasser eller eller opsætte kontoen på ny.
Yahoo mail fremhæves i den forbindelse. Om det er hallucination eller er ekstra problematisk skal jeg ikke udtale mig om.
Ja, som jeg skrev, har jeg ikke haft problemet siden Mac Pro G5, dengang var det et hyppigt emne her inde.
Tak for svar, jeg har fulgt dit forslag, nu er skrifttype valgt og anvisninger fulgt. så må tiden vise om, det løser udfordringen. Desværre er det mest avanceret, jeg har fortaget mig i Mail, at sætte mailkonti op. Normalt virker det jo også ved installering af OS.
Jeg skal nok følge op på dette, hvis problemet ikke er løst.
Jeg glemte at skrive, at fejlen kan ligge i, at cyril… skrift er en skrifttype, der er indeholdt i den skrift, man vælger som skriften i Mail. Det er en af de forklaringer, jeg fik, da jeg googlede. Dette hvis nogen skulle stå i samme situation. Vi dog lige understrege, at jeg ved ikke om, det er det, der er løsningen, det kan kun tiden vise, da det er sporadisk og i nogle tilfælde fra samme afsender.
Jeg lovede at komme med en opfølgning på mit indlæg. Desværre fandt jeg ikke noget, der løste problemet, det virkede som om, jeg var den eneste i verden, der havde det problem.
I mellemtiden opstod der andre små-problemer, og sammen med et allerede eksisterende problem, der betød, at jeg måtte slå wi-fi til og fra, indtil forbindelsen var etablerede sig.
Til sidst måtte jeg erkende, at tilbageførelsen af data, havde taget noget snavs med retur, som macOS Thahoe ikke brød sig om. Løsningen blev en clean install, en møjsommelig løsning, men god.
Forhistorien er, at jeg på min Mac Pro 2013 kørte macOS Sequoia ved hjælp af OpenCoreLegacyPatcher.
Som en advarsel til andre, understøtter OpenCoreLegacyPatcher ikke opdatering til macOS Tahoe. Derfor valgte jeg at skifte, eller rettere supplere med Mac mini, så jeg kan være a jour med det nyeste, uden at "snyde".
Et overraskende stærkt supplement / alternativ til Pro'en.