xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
469
198
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macOS Tahoe - Kan ikke længere trække i Applications-vinduet
Kategori: At dele er godt (Tips )

63

2
04. oktober 2025 @ 17:09
Novice

Hej allesammen,

Jeg har et teknisk spørgsmål.

Jeg har opdateret min MacBook Air til følgende: macOs Tahoe 26.0.1

Når man kører pilen op i højre hjørne, kommer Applications frem. 

Hvordan trækker man det vindue størrer?

Jeg kan desværre ikke længere organisere eller ændre størrelsen på app-visningen i øverste højre hjørne.

Man plejede at kunne trække det større nede i hjørnet, og organisere alle ens Applications. 

Med andre ord, hvorfor kan jeg ikke lave det Application felt større, ved at køre musen/pilen ned i højre hjørne og trække det ud så det bliver større, ligesom man kunne før jeg opdaterede min bærbar? 

Håber der sidder en Mac expert der kan hjælpe. Lad mig vide hvis jeg har formuleret mit spørgsmål så det giver mening ellers må jeg prøve at se om jeg kan forklare det anderledes. Men det korte og det lange er, at jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke kan trække vinduet større ligesom jeg altid har kunne førhen, og hvorfor man ikke kan organisere ens apps. (har vedhæftet skærm fotos her i indlægget, hvor I kan se hvad det er jeg mener) 

Tusind tak på forhånd.

2
0
  50

5042

500
04. oktober 2025 @ 18:22
Yoda

Jeg kan godt se, hvad du mener. Det ser også ud til, at de tre Luk-, Minimér- og Zoom-knapper i øverste venstre hjørne af vinduet er forsvundet.

Prøv at tjekke mulighederne i "Vis" (View) menuen. Hvis du kan få lov til at vise vinduet på listeform (Kommando-2), får du måske lov til at ændre størrelsen på vinduet som i tidligere macOS'er.

Men jeg frygte lidt, at Apple nu er på vej over i et mere iOS-præget interface, hvor det kun viser apps på ikon-form som i dine screenshots, og det håber jeg virkelig ikke, for alle mine vinduer er sat til at vise indholdet på listeform.

Men du må altså prøve at løbe menuerne igennem, og også mulighederne i selve Finder's indstillinger (findes i Finder-menuen) og også tjekke mulighederne i Applications-vinduets indstillinger ved at åbne mappen og så taste Kommando-J for "Show View Options".

Der er muligvis også et sted i Systemindstillinger, hvor man kan slå "resize window" til og fra, ligesom man jo kan vælge, om rulleskakterne skal være synlige hele tiden, eller ej. Men det er rent gætværk. 

Held og lykke og feedback.

Nej, da

105

25
04. oktober 2025 @ 18:32
Novice

Hej Noah

Den Apps du kan sætte aktive hjørner at vise, er den Apps du har i docken, lige til højre for Finder.
Det er også den Apps du får frem når du bruger spotlight-søgning.
Det er IKKE et Finder vindue.

Den Apps du søger finder du i Finder ligesom før.

Mvh