xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
469
198
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Råd søges om Apple Watch
Kategori: Et ur på armen er bedre end en arm på ... (Apple Watch)

80

3
JanPed (Skribent)
04. oktober 2025 @ 09:50
Novice

Råd søges.

Overvejer at købe et Apple Watch udelukkende for de funktioner det har med at kontrollere forskellige hjerte funktioner, da jeg har lidt problemer med hjertet. Men jeg kan ikke lide designet og jeg er heller ikke interesseret i at have mulighed for at tjekke disse funktioner hele tiden, da jeg tror det kan være stressende i det lange løb.

Så jeg havde tænkt mig bare at have uret på måske en dag om ugen eller når jeg har bekymringer omkring mit hjerte.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i sådan en situation?

3
0
  92

188

5
04. oktober 2025 @ 12:19
Novice
JanPed skrev:

Råd søges.

Overvejer at købe et Apple Watch udelukkende for de funktioner det har med at kontrollere forskellige hjerte funktioner, da jeg har lidt problemer med hjertet. Men jeg kan ikke lide designet og jeg er heller ikke interesseret i at have mulighed for at tjekke disse funktioner hele tiden, da jeg tror det kan være stressende i det lange løb.

Så jeg havde tænkt mig bare at have uret på måske en dag om ugen eller når jeg har bekymringer omkring mit hjerte.

Er der noget jeg skal være opmærksom på i sådan en situation?

Det er ikke sådan at den måler i hele tiden det vælger du selv, når du trykker med fingerspidsen på Digital Crown så laves der en EKG måling, jeg bruger det selv...

https://support.apple.com/da-dk/120278

1793

71
04. oktober 2025 @ 12:34
Stormogul

Hvis du tænker på den funktion med blodtrykket, så er det over en periode på 30 dage den bruger data til at holde øje med blodtrykket. Så der hjælper det ikke med en dag eller 2 med uret på. 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

173

6
04. oktober 2025 @ 17:48
Novice

Køb en blodtryksmåler på apoteket (det er samme slags mange læser måler.

Blodtryk skal foretages det rigtige sted på armen og IKKE på håndleddet. Bruger et selv et par gange om måneden.

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB