Råd søges.
Overvejer at købe et Apple Watch udelukkende for de funktioner det har med at kontrollere forskellige hjerte funktioner, da jeg har lidt problemer med hjertet. Men jeg kan ikke lide designet og jeg er heller ikke interesseret i at have mulighed for at tjekke disse funktioner hele tiden, da jeg tror det kan være stressende i det lange løb.
Så jeg havde tænkt mig bare at have uret på måske en dag om ugen eller når jeg har bekymringer omkring mit hjerte.
Er der noget jeg skal være opmærksom på i sådan en situation?
JanPed skrev:Råd søges.
Overvejer at købe et Apple Watch udelukkende for de funktioner det har med at kontrollere forskellige hjerte funktioner, da jeg har lidt problemer med hjertet. Men jeg kan ikke lide designet og jeg er heller ikke interesseret i at have mulighed for at tjekke disse funktioner hele tiden, da jeg tror det kan være stressende i det lange løb.
Så jeg havde tænkt mig bare at have uret på måske en dag om ugen eller når jeg har bekymringer omkring mit hjerte.
Er der noget jeg skal være opmærksom på i sådan en situation?
Det er ikke sådan at den måler i hele tiden det vælger du selv, når du trykker med fingerspidsen på Digital Crown så laves der en EKG måling, jeg bruger det selv...
https://support.apple.com/da-dk/120278
Hvis du tænker på den funktion med blodtrykket, så er det over en periode på 30 dage den bruger data til at holde øje med blodtrykket. Så der hjælper det ikke med en dag eller 2 med uret på.
Køb en blodtryksmåler på apoteket (det er samme slags mange læser måler.
Blodtryk skal foretages det rigtige sted på armen og IKKE på håndleddet. Bruger et selv et par gange om måneden.