Jeg har en original Apple oplader 10W og et noname USB-A til USB-C kabel. Kan sådan et noname kabel der ikke er MFI skade min iPhone 15 PM eller er det opladerbrikken der kan skade, hvis denne ikke er original?
Hvis det er risky at bruge et ikke MFI noname kabel i sin originale Apple oplader, så lader jeg nemlig være.
Tak for svar.
Der sker ikke nogen skade. MFI var en lightning ting så vidt jeg ved, mens Usb Power Delivery der bruges idag med usb-c er en åben standard. Der skete iøvrigt heller ikke nogen skade med uægte Lightning kabler, bortset fra langsommere opladning
Hvis kablet IKKE er MFi så ja, så KAN det skade din iPhone, da disse kabler ikke den chip i kablet som et MFi kable har
Adam Savage tested har en fantastisk video med "røngten" af usbstik/kabler fra 13$ til 130$. Meget informativ. 😊
SE0Master skrev:Hej
Jeg har en original Apple oplader 10W og et noname USB-A til USB-C kabel. Kan sådan et noname kabel der ikke er MFI skade min iPhone 15 PM eller er det opladerbrikken der kan skade, hvis denne ikke er original?
Hvis det er risky at bruge et ikke MFI noname kabel i sin originale Apple oplader, så lader jeg nemlig være.
Tak for svar.
Er det det værd at spare 50,- Kr. på et kabel og så risikere at futte en telefon til 5.000,- Kr. af?