Factory skrev:Do you need third-party anti-virus software on a Mac?
Nope.
Herhjemme anvender vi alle denne app, og vi har været uden snask på Macs siden maj 2005🤞🏻
Factory skrev:Do you need third-party anti-virus software on a Mac?
Nope.
Nope.
Jeg kører uden nogetsomhelst og har været uden snask siden 2004.
Samme her bortset fra at jeg ikke har anvendt nogetsomhelst siden 1994.
Nøøøj, hvor er man blevet gammel.....
Kenjon skrev:Samme her bortset fra at jeg ikke har anvendt nogetsomhelst siden 1994.
Jeg mener stadig jeg har en floppydisk med den eneste virus, jeg har haft på min Mac (SE købt 1989). Var super enkel at fjerne og havde ikke forårsaget noget..... så ja, man er blevet om ikke gammel, så en del ældre ;-)
Martin Ammentorp skrev:Kenjon skrev:Samme her bortset fra at jeg ikke har anvendt nogetsomhelst siden 1994.
Jeg mener stadig jeg har en floppydisk med den eneste virus, jeg har haft på min Mac (SE købt 1989). Var super enkel at fjerne og havde ikke forårsaget noget..... så ja, man er blevet om ikke gammel, så en del ældre ;-)
Havde en enkelt en i 90'erne, som var indbygget i en Doom Cheater systemudvidelse, men jeg spillede aldrig Doom, så der var ingen fare på færde. Det var en af vennerne, der opdagede den, da han fik en Doom Cheater kopi af mig.
Havde en et par år efter jeg købte min iMac 27”. Den fjernede min it-leverandør. Det har været omkring 2013-16
alha grafisk skrev:Havde en et par år efter jeg købte min iMac 27”. Den fjernede min it-leverandør. Det har været omkring 2013-16
Det lyder mystisk, da der -så vidt jeg ved- ikke findes deciderede viruser til OS X.
Jeg har ikke fulgt med i udviklingen, så jeg foretog en gurgling og fandt frem til denne liste hos MacWorld.
Så vidt jeg kan se, skal man stadig selv være aktivt medvirkende for at få snavs på disken, så der var altså næppe tale om "ægte" selv-replikerende viruser som på Windows.
Men jeg blev da overrasket over hvor meget snask, der egentlig er tilstede nu, selvom en del af malwaren tilsyneladende blot går efter bestemte grupperinger som firmaer og tibetanere.
Jeg vil stadig mene, at man er særdeles godt sikret, hvis man nøjes med at downloade software fra AppStore og programudviklernes egne hjemmesider.
Og hvis man jævnligt laver en backup af i hvert fald sine personlige dokumenter (hele bruger-mappen), er worst-case en omformatering af disken, gen-installering af OS'et og tilbagekopiering af bruger-mappens indhold.
P.S. Jeg ved godt, at "virus" egentlig hedder "vira" i flertal, men den betegnelse har jeg valgt at gemme til de biologiske fætre. Jeg må i øvrigt godt jfr. Den Danske Ordbog. :0)
Det kan godt være det ikke var virus, men det var et eller andet jeg havde fået.
alha grafisk skrev:Det kan godt være det ikke var virus, men det var et eller andet jeg havde fået.
Prosit! :0)
Nej, det var ikke en forkølelse.
alha grafisk skrev:Nej, det var ikke en forkølelse.
Hm. Hvis Mac'en havde vandskræk, var det nok rabies. :0)
Tonny Freimanis skrev:alha grafisk skrev:Nej, det var ikke en forkølelse.
Podagra?
Søren F. Sørensen skrev:Tonny Freimanis skrev:alha grafisk skrev:Nej, det var ikke en forkølelse.
Podagra?
Njah, podagra er kort sagt ubalance mellem produktion og udskillelse af urinsyre, hvilket ikke har noget med en infektion at gøre. Men derfor kan det jo godt gøre avs. :o)
Tonny Freimanis skrev:Søren F. Sørensen skrev:Tonny Freimanis skrev:alha grafisk skrev:Nej, det var ikke en forkølelse.
Podagra?
Njah, podagra er kort sagt ubalance mellem produktion og udskillelse af urinsyre, hvilket ikke har noget med en infektion at gøre. Men derfor kan det jo godt gøre avs. :o)
SENSATION: Tonny Freimanis KAN RENT FAKTISK holde sig til emnet uden at blande enhjørningen vassing ind i ligningen.
carljohan skrev:Tonny Freimanis skrev:Søren F. Sørensen skrev:Tonny Freimanis skrev:alha grafisk skrev:Nej, det var ikke en forkølelse.
Podagra?
SENSATION: Tonny Freimanis KAN RENT FAKTISK holde sig til emnet uden at blande enhjørningen vassing ind i ligningen.
Men det kan Vassing… øh, carljohan åbenbart ikke.