Det er en fil jeg selv har oprettet på min iMac OS 15.6. men får denne meddelelse når jeg vil åbne. Det opstår af og til, og nogle gange kan jeg "snyde" ved at kopiere, men jeg mener, at jeg tidligere havde en mulighed for "at åbne alligevel" - men kan ikke finde denne mulighed nu.

MichaelCorfitsen skrev:men jeg mener, at jeg tidligere havde en mulighed for "at åbne alligevel" - men kan ikke finde denne mulighed nu.
Fra og med Sequoia er muligheden for at gøre det i popup-menuen fjernet og man skal ind i systemindstillinger->Anonymitet & Sikkerhed hver gang.
Tak for svar. Et lille suk - skulle det være en forbedring.
MichaelCorfitsen skrev:Tak for svar. Et lille suk - skulle det være en forbedring.
Det er problemet med sikkerhed. Det sker ofte på bekostning af bekvemmelighed. Alternativt kan du fjerne karantæneflaget på en fil eller mappe (og underliggende filer) med:
sudo xattr -r -d com.apple.quarantine <navnet på filen eller mappen, lettest at trække den fra Finder>
-r betyder den udføres rekursiv og medtager alle filer i en mappe
-d betyder at flaget "com.apple.quarantine" skal fjernes
Tidligere var der en kommando til at slå det fra generelt, men den er også fjernet i Sequoia, så nu skal du gøre det, ved at installere en profil.
https://github.com/chris1111/Disable-Gatekeeper