Jeg har sat mit tv på loftet, men jeg vil gerne se nogle af mine gamle dvd`er. Jeg har en sony blueray med diverse kablet tilslutningsmuligheder. Hvilke stik er bedst? Og behøver jeg ekstra software for at afspille?
Tillægsspørgsmål, kan jeg også bruge dvdafspilleren til at overspille cd`er til imusic?
på forhånd tak.
USB
Er det DVD eller Blu-Ray du vil afspille?
DVD kan du afspillet fra en ekstern DVD-brænder som på pricerunner i dag, kan fås fra 49kr.
Blu-ray er tricky, da det ikke officielt understøttet og vil kræve et tredjepart app. En ekstern blu-ray kan fås fra 734,-kr på pricerunner.
Ja, det er mest blueray. Men der også nogle gode dvder i bunken, så begge slags. Så jeg kan ikke bruge min nuværende sony blueray afspiller??
Kent Amond Jørgensen skrev:Ja, det er mest blueray. Men der også nogle gode dvder i bunken, så begge slags. Så jeg kan ikke bruge min nuværende sony blueray afspiller??
Jo, hvis den har usb udgang eller tilsvarende. Du har ikke oplyst hvilken afspiller du har. Men hvis det er noget video udgang, så skal have gang i noget video-grabber hardware.
PallMei skrev:Kent Amond Jørgensen skrev:Ja, det er mest blueray. Men der også nogle gode dvder i bunken, så begge slags. Så jeg kan ikke bruge min nuværende sony blueray afspiller??
Jo, hvis den har usb udgang eller tilsvarende. Du har ikke oplyst hvilken afspiller du har. Men hvis det er noget video udgang, så skal have gang i noget video-grabber hardware.
"Jeg har en sony blueray med diverse kablet tilslutningsmuligheder" Jeg skulle jo først forhøre om det var værd at prøve. Det hele er røget på loftet. Men nu har jeg hentet den. Det er en sony BDP S1200. Så USB til US. Ikke noget med HMDI i imacen?
Og gode gamle VLC, har jeg nu googlet mig til.
Kent Amond Jørgensen skrev:PallMei skrev:Kent Amond Jørgensen skrev:Ja, det er mest blueray. Men der også nogle gode dvder i bunken, så begge slags. Så jeg kan ikke bruge min nuværende sony blueray afspiller??
"Jeg har en sony blueray med diverse kablet tilslutningsmuligheder" Jeg skulle jo først forhøre om det var værd at prøve. Det hele er røget på loftet. Men nu har jeg hentet den. Det er en sony BDP S1200. Så USB til US. Ikke noget med HMDI i imacen?
Og gode gamle VLC, har jeg nu googlet mig til.
Nej, du kan Mac har ikke hdmi som input. Ser også ud til at usb-stikket i afspilleren kun er til input. Ligeledes lader netværksstikket også til at være input.
Hvis du vil se dine film på din afspiller, er det vist lettest at hente dit fjernsyn ned eller tilslutte den en anden skærm med hdmi indgang. Alternativt, kan du finde de film du ønsker at se online, i stedet.
Steve Jobs kaldte Blu-ray licenserne a bag of hurt og derfor fik Mac aldrig Blu-ray understøttelse.
nåh, jeg kommer nok ikke videre idag. jeg kan ikke finde min fysiske afspiller, selvom den er forbundet via usb. Jeg er lidt skuffet. men cest la vi.
"Nej, du kan Mac har ikke hdmi som input. Ser også ud til at usb-stikket i afspilleren kun er til input. Ligeledes lader netværksstikket også til at være input.
Hvis du vil se dine film på din afspiller, er det vist lettest at hente dit fjernsyn ned eller tilslutte den en anden skærm med hdmi indgang. Alternativt, kan du finde de film du ønsker at se online, i stedet.
Steve Jobs kaldte Blu-ray licenserne a bag of hurt og derfor fik Mac aldrig Blu-ray understøttelse. "
Tak for hjælpen Jeg havde håbet, at jeg ikke skulle bruge plads til tv´et. Og det der med at igen at købe noget, som jeg allerede ejer. Det er et elendigt princip. Cest la vi.