xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
463
196
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
MitID uden telefon!?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

262

2
I dag @ 16:35
Juniormedlem
Findes der SLET ingen måde, hvor man kan logge ind på fx Eboks, netbank, godkende online-betalinger osv. uden at have en telefon, der er "online".

Jeg arbejder på krydstogts-skibe, hvor jeg kun kan have én enhed online ad gangen.

Man kan jo godt lave ting på telefonen, og logge ind og godkende VISA-betalinger fra denne ene enhed - så sikkerhedsmæssigt har man jo godkendt, at man kan nøjes med én enhed, nemlig telefonen.

Kan man slet ikke finde en måde, hvor man kan nøjes med en Mac (jeg kører nyeste MacOS og alt er opdateret). Selvfølgelig kan jeg "do my business" fra telefonen - det er bare en meget lille skærm...

3
1
  70

3235

463
PallMei (Skribent)
I dag @ 16:50
Virtual Machine

Man kan få en kodeviser. Men det kan du først få styr på, næste gang du er hjemme. 

https://www.mitid.dk/kom-i-gang-med-mitid/saadan-bruger-du-mitid/mitid-kodeviser/ 

Din Mac kan godt fungere som airplay modtager og vise din telefonsskærm, men det er stadig din telefonsskærm. Altså du ser ikke mere, det er bare større og du skal stadig indtaste på telefonen. 

Jeg ved ikke om du kan omgå antal enheder, ved at lade din telefon til at være hotspot. Hvis de er logget på samme icloud konto og de er ved siden af hinanden, vil den som regel blive synlig under Wi-Fi. 

262

2
I dag @ 17:26
Juniormedlem

Tusind tak for feedback. Det kan da godt være, at kodeviseren er vejen frem.

Airplay er selvfølgelig også en mulighed.

Til gengæld tror jeg ikke, at en iPhone kan være hotspot, hvis den kun er på WIFI - altså i mit tilfælde vil det typisk være flight-mode med wifi aktiveret. Det kan man vist ikke lave internet-deling fra...

4997

486
I dag @ 21:03
FPU

Jeg bruger min iPhone direkte som hotspot til min Mac, så når jeg skal f.eks. på netbank, har jeg iPhonen lige ved siden af Mac'en, så jeg kan scanne MitID QR-koden, når den dukker op. Det fungerer så godt som altid.

Du har ret i, at Internetdeling ikke virker med Fly Funktion slået til, men kan du ikke slå det fra i den korte tid, du er i banken eller besøger eBoks?

Jeg mener, skuden går vel ikke på grund af den grund, og du kommer vel heller ikke til at gå planken ud for den forseelse.

Der er også den nye funktion på (i hvert fald) Sequoia, der hedder iPhone Mirroring. Jeg forsøgte at bruge den til at flytte i alt 100 billeder direkte over på min Mac, men, næh, det må man skam ikke inden for EU pga. potentielle overtrædelser af copy rights. Men hvis du plasker rundt i EU-frit farvand, kan det være, at det kan lade sig gøre på den måde. Men nyeste macOS og nyeste iOS anbefales (af Apple).

Jeg tror dog stadig, at din bedste mulighed er at slå Fly Funktion fra, Internetdeling til, klare dine æreninder, og så slå Internetdeling fra og Fly til, når du er færdig. Og teknisk set er det jo stadig kun din iPhone, der er på skibets WiFi eller satellit eller brevmåge, eller hvad de nu bruger, mens din Mac er på din iPhones netværk:

Lige nu er jeg på familiebesøg, og jeg benytter mig af deres fibernet med en WiFi-router, men hvis jeg slår Internetdeling til på iPhonen, kan jeg sende Mac'en over på det netværk i stedet for, og så er der jo en computer færre på husets netværk. Og det samme ville gøre sig gældende, hvis jeg koblede iPhonen til husets WiFi og så surfede på Mac'en gennem Internetdeling på iPhonen. Det er naturligvis en omvej, men alt andet lige er fiber hurtigere end G4 eller G5 (det skifter lidt her), og så er der jo stadig kun een enhed, der suger data, og det er Mac'en. Den gør det bare igennem iPhonen i stedet for direkte fra husets (eller skibets) WiFi-netværk.

Jeg håber, at det sidste her gav mening.

Spirituel Maskine