Hej
Jeg har en Lenovo ThinkPad T14 som arbejds-PC og til den har jeg så en 65W oplader sluttes til laptop'ens USB-C port.
Vil den også virke til min MacBook Pro M3 Max og M1 Pro? Begge 16". Jeg er med på, at den ikke oplader lige så hurtigt, som den originale 100W der følger med, og som tilsluttes via magnet porten, men vil det skade noget, at bruge en Lenovo 65W oplader via USB-C porten på MacBook Pro/Max'en?
Beklager det dumme spørgsmål, men jeg vil ikke lige gøre skade med en eventuelt forkert lader.
Det er der ikke noget problem med, som du selv er inde på, så kan det være at der lades lidt langsommere, det er det hele.
Tak for svar!
Jeg læste bare en bruger på Reddit der skrev noget om, at man skulle passe på med at bruge andre opladere end Apples originale. Ham PallMei m.fl. herinde skrev også til mig engang, at man til iPhone og iPads fx kun skal gå efter MFI ladere, HVIS de ikke er originale Apple (MFI = Made for iPhone) og det er denne Lenovo lader jo ikke.
Så ville bare lige være sikker 😁
Jeg har brugt en 65w Dux Ducis GaN lader til både min iPhone, iPad og 3 forskellige par iPods (2, 4 ANC og Max) i flere år uden problemer og på arbejdet bruger jeg f.eks. en Samsung telefonlader eller en Lenovo 65w PC lader til min iPhone, heller ingen problemer med det.
Hvis man bruger ladere af god kvalitet og ikke bare de billigste man kan finde, så er der ingen problemer med at bruge andre fabrikater ladere med Apple udstyr, men det er rigtigt, at for nogle år siden var der problemer med meget billige no-name kinaladere som brændte af og kunne skade tilsluttet udstyr (men dengang brugte iPhone og iPad stadig Lightning stik, ikke USB-C).
SE0Master skrev:Tak for svar!
Jeg læste bare en bruger på Reddit der skrev noget om, at man skulle passe på med at bruge andre opladere end Apples originale. Ham PallMei m.fl. herinde skrev også til mig engang, at man til iPhone og iPads fx kun skal gå efter MFI ladere, HVIS de ikke er originale Apple (MFI = Made for iPhone) og det er denne Lenovo lader jo ikke.
Så ville bare lige være sikker 😁
Det tvivler jeg på jeg har. Men det er muligt at dengang vi havde vi Lightningkabler, så ville du ikke kunne hurtiglade med kabler og adaptere der ikke var MFI.
Men jeg kan forstå på jer begge to, at det ikke er noget problem I at bruge en anden USB-C oplader end Apple. Jeg mister selvfølgelig den feature med MagSafe, men selve sikkerheden m.m. er ganske okay med en Lenovo 65W USB charger?
Tak for bidrag til spørgsmålet.
Men jeg havde ikke turdet at bruge denne 65W i en iPhone, men det sker der måske ikke noget ved?
Du kan fint bruge den til din iPhone, telefonen sikker selv den oplades korrekt.
Okay, det er jo sådan set vildt nok, at man typisk vil købe en 20W charger til ens iPhone med USB-C port, men den kan stadig håndtere, at man smækker 65W i enden af den alligevel. Fedt, fedt!
Jeg bruger alle typer USB-C ladere til min macbook air m1, iPad og iPhone (dog lightning). Så længe jeg bare søger på nettet el. lign. oplader macbook air fint på en 20W lader, det går langsomt. Men det er det den lader der i nærheden er det den der bliver sat til. Og jeg har også flere gange brugt for kraftige ladere til det hele. enhederne har fint styr på det.
/LoT10