xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
477
199
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Beskeder lukker konstant. OS 15.6.1.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

542

26
06. september 2025 @ 18:15
Kaptajn

De sidste par dage har jeg hver gang jeg skulle starte Beskeder skulle genindlæse med Apple-konto, hvorefter Beskeder umiddelbart herefter lukker- kan ikke nå at skrive, altså ude af funktion..... På min iPhone iOS 18.6.2. virker Beskeder. Noget I kender til?.

8
2
  406

3298

477
PallMei (Skribent)
06. september 2025 @ 18:31
Virtual Machine

Nej, men du kan prøve om en genstart hjælper. Ellers er her hvad AI foreslår

542

26
06. september 2025 @ 21:54
Kaptajn

Tak for input. Intet hjalp. Må afvente Apple.

542

26
09. september 2025 @ 13:17
Kaptajn

Det bliver værre og værre. På min iMac 15.6.1 og min gl. MBP 10.11.6 er Beskeder nu fuldstændig i udu. Kun på min iPhone virker Beskeder. Har I hørt noget nyt?.

1793

73
09. september 2025 @ 13:46
Stormogul
MichaelCorfitsen skrev:

Det bliver værre og værre. På min iMac 15.6.1 og min gl. MBP 10.11.6 er Beskeder nu fuldstændig i udu. Kun på min iPhone virker Beskeder. Har I hørt noget nyt?.

Der er et stort forum herinde Mac Forum måske du kan fremsøge emnet eller oprette det og få hjælp. held og lykke

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

2534

199
09. september 2025 @ 13:46
Bit kongen

Har selv opgivet at få OS X 10.12 til at synce nogetsomhelst via iCloud etc., da det er et outdated system. Da dit 10.11.6 er generationen før, skal du måske indstille på, at det er Goodbye Vienna med hensyn til sync overhovedet til et så gammelt system.

Hos mig gav sync via iCloud på min gamle MBP 15” med 10.12 nemlig en hel del sync-problemer mellem samtlige andre iCloud-tilsluttede enheder, dvs. iPhone 16e og MBA M2. Et hulens til bøvl, var det - kontakter, mails, Kalender blev oversmurt med digitalt mudder, specielt hvis man er så tåbelig at vælge Kombiner i en sync-proces. Jeg fik så slettet den gamle MBP med 10.12 i iCloud og fra samtlige andre enheder - og først derefter virkede iCloud-sync igen normalt på iPhone og MBA.

Det er vel lige som børn, der bliver ældre og flytter hjemmefra - man mister jo fuldstændig kontrollen over dem - hva’ fa’en bilder de sig ind at leve deres eget liv! Og på den anden side, slipper man endelig for dem 😉

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

542

26
09. september 2025 @ 15:20
Kaptajn
Pjock skrev:
MichaelCorfitsen skrev:

Der er et stort forum herinde Mac Forum måske du kan fremsøge emnet eller oprette det og få hjælp. held og lykke

Har lige meldt mig til Forum Mac Roumors. Der er få nye indlæg om samme problem, men ingen løsning. Tak for vink.

3298

477
PallMei (Skribent)
09. september 2025 @ 16:09
Virtual Machine
MichaelCorfitsen skrev:

Måske der ligger nogle "forbudte" tegn/data i dine icloud data. Med forbudte tegn, mener jeg tegn som eller data som trigger en fejl, når de skal tolkes. Fejlen kan være løst på iPhone, eller måske aldrig været der. 

Du kan prøve at rydde op i dine samtaler på iPhone, så det synkronisere til iCloud. Den nemme måde er at slette alle samtaler, men det er sikkert ikke ønskeligt. Alternativt sætte besked historikken til 30dage eller 1år. Men hvis det er nyt problem, så er de forbudte tegn/data ligeså nye.

Så den manuelt hårde måde er at gå samtalerne igennem fra toppen og se hvilke beskeder du har modtaget siden problemet opstod. og så enten slette de tråde helt eller individuelle mistænkelige beskeder der er kommet umiddelbart før problemet viste sig. 

Det er også muligt at du kan finde en crashlog i konsol. Men det er næsten kun Apple der kan tyde dem. 

542

26
09. september 2025 @ 16:58
Kaptajn

Beskedtråde på iPhone vil jeg nødig miste, så jeg vil ikke forsøge noget, men afvente en - måske - rettelse fra Apple.