xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
456
196
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
bærbar skærm til Mac mini
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)

104

5
01. september 2025 @ 20:13
Novice

Hej alle

Jeg har en bærbar Asus skærm, som jeg har brugt til min MacBook Air, men nu har jeg fået en Mac mini, og nogle gange tager jeg den med ind i stuen og sidder ved spisebordet uden at gide at slæbe min 27" skærm med. Men min Asus skærm skal bruge displaylink manager app, da den ikke understøtter DP Alt Mode. Udfordringen kommer i at app'en først starter når man er logget ind. Og det er endnu ikke lykkedes mig at logge ind, uden skærm, eller fjernstyring af Mac minien. Så kender I til nogle bærbare skærme der understørre DP Alt Mode, eller har et fif til hvordan jeg kan få min Mac mini til at starte displaylink manager app'en inden jeg logger ind.

På forhånd tak.. LoT10

6
0
  109

3235

456
PallMei (Skribent)
01. september 2025 @ 22:16
Virtual Machine

Har den ikke almindelige indgange? Med mindre jeg tager fejl, så er display link en nødløsning, f.eks til at overkomme MacBook airs m1 begrænsning på en ekstern skærm. Men det burde ikke være nødvendigt som eneste eksterne skærm til din MacBook Air eller din Mac mini.

Med almindelige indgange mener jeg hdmi eller display port også selv om det fysisk måtte være usb-c

104

5
I dag @ 07:04
Novice

Jo, min mac mini har HDMI, men det har min bærbar skærm ikke. Og det er vidst skærmen der kræver displaylink for at virke. Men tror jeg har lavet et halvt fiks. Jeg skal sat displaylink til at åbne, når jeg er logget ind, så skal bare taste kodeord i blinde.. Men det ville nu være rart, hvis man kunne se med allerede inden login.

LoT10

3235

456
PallMei (Skribent)
I dag @ 09:36
Virtual Machine
LoT10 skrev:

Jo, min mac mini har HDMI, men det har min bærbar skærm ikke. Og det er vidst skærmen der kræver displaylink for at virke. Men tror jeg har lavet et halvt fiks. Jeg skal sat displaylink til at åbne, når jeg er logget ind, så skal bare taste kodeord i blinde.. Men det ville nu være rart, hvis man kunne se med allerede inden login.

LoT10

Kan du ikke oplyse hvilken skærm vi taler?

Jeg tvivler på at skærmen kræver display link. Display link er en løsning med ekstern grafikkort, så man f.eks. kan tilslutte flere skærme end ens maskine egen grafikkort understøtter. Ulempen er at det er langsommere og mere processor krævende.

104

5
I dag @ 11:00
Novice

Jo selvfølgelig. Det er en ASUS ZenScreen MB16ACE. Jeg har forsøgt med at spørge Gemini, men den siger at det er et kendt problem. Jeg dog samme udfordring med min kæreste Asus MB166C skærm. Det mystiske er egentlig at den tidligere har kunnet uden displaylink på min MacBook Air. Så jeg mistænker apple har fjernet noget med et software opdatering.

LoT10

3235

456
PallMei (Skribent)
I dag @ 13:18
Virtual Machine

Du kan slå automatisk login til, men det kræver at filevault deaktiveres og det vil jeg ikke anbefale. 

Din kærestes skærm ville jeg formode burde virke, da den har et Display Port logo ved stikket og som du selv nævner understøtter DP alt mode. 

Jeg har ingen erfaring med størrelse skærme, men jeg har dog fundet med hdmi 

https://www.pricerunner.dk/cl/25/Skaerme?attr_100003398=100013898&sort=popularity#s_2000089=0_16 

og/eller display port 

https://www.pricerunner.dk/cl/25/Skaerme?attr_100000078=100000096&sort=popularity#s_2000089=0_16 

på pricerunner. 

104

5
I dag @ 15:06
Novice
Nej, det med automatisk login, det har jeg ikke lyst til.. 

Det er vidst mig der er træt og har fået roddet rundt i det, for du har helt ret, min kærestes skærm virker uden displaylink. Så er det nemme jo bare at bytte med ham :-) 

LoT10