Hej alle
Jeg har en bærbar Asus skærm, som jeg har brugt til min MacBook Air, men nu har jeg fået en Mac mini, og nogle gange tager jeg den med ind i stuen og sidder ved spisebordet uden at gide at slæbe min 27" skærm med. Men min Asus skærm skal bruge displaylink manager app, da den ikke understøtter DP Alt Mode. Udfordringen kommer i at app'en først starter når man er logget ind. Og det er endnu ikke lykkedes mig at logge ind, uden skærm, eller fjernstyring af Mac minien. Så kender I til nogle bærbare skærme der understørre DP Alt Mode, eller har et fif til hvordan jeg kan få min Mac mini til at starte displaylink manager app'en inden jeg logger ind.
På forhånd tak.. LoT10
Har den ikke almindelige indgange? Med mindre jeg tager fejl, så er display link en nødløsning, f.eks til at overkomme MacBook airs m1 begrænsning på en ekstern skærm. Men det burde ikke være nødvendigt som eneste eksterne skærm til din MacBook Air eller din Mac mini.
Med almindelige indgange mener jeg hdmi eller display port også selv om det fysisk måtte være usb-c
Jo, min mac mini har HDMI, men det har min bærbar skærm ikke. Og det er vidst skærmen der kræver displaylink for at virke. Men tror jeg har lavet et halvt fiks. Jeg skal sat displaylink til at åbne, når jeg er logget ind, så skal bare taste kodeord i blinde.. Men det ville nu være rart, hvis man kunne se med allerede inden login.
LoT10
LoT10 skrev:Jo, min mac mini har HDMI, men det har min bærbar skærm ikke. Og det er vidst skærmen der kræver displaylink for at virke. Men tror jeg har lavet et halvt fiks. Jeg skal sat displaylink til at åbne, når jeg er logget ind, så skal bare taste kodeord i blinde.. Men det ville nu være rart, hvis man kunne se med allerede inden login.
LoT10
Kan du ikke oplyse hvilken skærm vi taler?
Jeg tvivler på at skærmen kræver display link. Display link er en løsning med ekstern grafikkort, så man f.eks. kan tilslutte flere skærme end ens maskine egen grafikkort understøtter. Ulempen er at det er langsommere og mere processor krævende.
Jo selvfølgelig. Det er en ASUS ZenScreen MB16ACE. Jeg har forsøgt med at spørge Gemini, men den siger at det er et kendt problem. Jeg dog samme udfordring med min kæreste Asus MB166C skærm. Det mystiske er egentlig at den tidligere har kunnet uden displaylink på min MacBook Air. Så jeg mistænker apple har fjernet noget med et software opdatering.
LoT10
Du kan slå automatisk login til, men det kræver at filevault deaktiveres og det vil jeg ikke anbefale.
Din kærestes skærm ville jeg formode burde virke, da den har et Display Port logo ved stikket og som du selv nævner understøtter DP alt mode.
Jeg har ingen erfaring med størrelse skærme, men jeg har dog fundet med hdmi
https://www.pricerunner.dk/cl/25/Skaerme?attr_100003398=100013898&sort=popularity#s_2000089=0_16
og/eller display port
https://www.pricerunner.dk/cl/25/Skaerme?attr_100000078=100000096&sort=popularity#s_2000089=0_16
på pricerunner.
Det er vidst mig der er træt og har fået roddet rundt i det, for du har helt ret, min kærestes skærm virker uden displaylink. Så er det nemme jo bare at bytte med ham :-)
LoT10