xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
456
196
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Køb af iPhone 17 Pro Max 🇺🇸🇩🇰
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)

1

0
31. august 2025 @ 20:07
Nyt medlem

Jeg indrømme, at jeg har droppet upgrades af iPhone de seneste år, men min iPhone 14 Pro Max kører på sidste vers, både dårligt batteri og ikke mindst defekt Lightning port, hvor de to fastgørelsesklamper i hver side er skudt ud (derfor kan jeg ikke anvende porten og kun oplade batteri via MagSafe).

Mit spørgsmål er, kan jeg forvente at gå ind i Apple Store på en vilkårlig dato og uden bøvl samle en iPhone op; der er immervæk 2500/3000 kroner at spare; men jeg bestemmer ikke selv indrejsedato til USA, og jeg gider ikke gå tomhændet hjem; mit spørgsmål er så, HVORNÅR er iPhones topmodel normalt udsolgt i USA, for ellers køber jeg den bare til fuld, dansk pris på Launch Day.

1
0
  34

4997

484
31. august 2025 @ 21:28
FPU

Jeg ved ikke ret meget om køb af iPhone i udlandet, men der KAN være bøvl med visse ting. det HAR der i hvert fald været:

Hvis man f.eks. køber en iPhone i Japan, er der absolut ingen måde, hvorpå man kan slå lukker-lyden fra i Kamera, hverken i foto eller video. Der er japansk lovgivning imod skjulte optagelser op under nederdele og miniskørter, og  derfor er det hardwired ind i telefonen. Det hjælper ikke at skifte sprog eller geografi på den; der er ALTID lyd på, også når man har skruet ned for lyden.

Og så er der Trold & Skvat ved hjemkomst. Måske undrer de sig over, at du har haft emballagen og fakturaen med på ferie, og så risikerer du at skulle betale prisforskellen plus dobbelt op i bøde. Med mindre, altså, du sender det hjem med posten. Men PostMord vil nok udtage pakken til toldbehandling og vil undre sig, hvorfor du modtager en tom æske og en faktura fra USA.

Desuden er der garantibestemmelserne; et års garanti i USA, men seks måneders garanti og 18 måneders reklamationsret i Danmark.

Nu er den ikke kommet endnu, men jeg har en matematik-bog på vej fra New Zealand, og lur mig, om ikke den bliver taget som gidsel ved ankomsten og kun bliver løsladt imod en fortoldning og et ekspeditionsgebyr på 160,- Kr. For en skide bog! Nå, i det mindste er bogen signeret af forfatteren, og det gør det hele lidt mere spiseligt.

Men rigtig god tur, uanset om du vover pelsen, eller ej.

Spirituel Maskine