Til orientering Tidligere tråd.
Hej derude. Så er det sket igen. Af andre årsager fik jeg omdøbt det externe drev mit musikbibliotek ligger på fra "C. Musik MC" til "C. Musik (1TB / 6TB)". Sonos S2 kan nu ikke få forbindelse til mit musikbibliotek - som indtil min dumme ændring virkede upåklageligt. Sidst jeg havde et problem (november 2024) fik jeg det løst, men samme løsning virker ikke nu.
Jeg havde i dag en lille times support med Sonos, og det sluttede med, at de ikke har nogen løsning, andet, end at mit bibliotek (tæt på 1TB) skal ligge enten på computeren - der har jeg ikke plads - eller på et NAS-drev.
Efterfølgende havde jeg en lille halv time med Apple, og vi prøvede forskelligt, bl.a. at døbe drevet tilbage igen. Lige lidt hjalp det. Drevets navn er nu igen det oprindelige. På et tidspunkt får vi lidt kontakt, men det stopper - se vedhæftet.
Jeg kan sgutte undvære min musik, og da der ikke er plads på min computer (0,3TB til rådighed af 1TB), så måske bliver jeg nød til et NAS-drev, men det forstår jeg mig ikke meget på - har set lidt på nettet, men det virker forvirende. Kan I hjælpe.

Kan desværre ikke hjælpe men har du prøvet deres forum ?
Der mange personer der inde det gladeligt hjælper med alt og har set en del oplæg om netop din udfordring.
Hvad hvis du trykker + for at tilføje?
Hvis dit eksterne drev er koblet til computeren, er det også hvad jeg vil kalde computeren.
Både "." og "/" er karakterer jeg ville undgå at bruge i en mappes navn, så jeg vil anbefale du omdøber til et navn uden disse.
PRW skrev:Kan desværre ikke hjælpe men har du prøvet deres forum ?
Der mange personer der inde det gladeligt hjælper med alt og har set en del oplæg om netop din udfordring.
Har været der, men tak for praj.
PallMei skrev:Hvad hvis du trykker + for at tilføje?
Hvis dit eksterne drev er koblet til computeren, er det også hvad jeg vil kalde computeren.
Sådan ser Sonos ikke på det.
Både "." og "/" er karakterer jeg ville undgå at bruge i en mappes navn, så jeg vil anbefale du omdøber til et navn uden disse.
Det ved jeg og tænker også på det, men her har det ikke haft nogen betydning.
Jeg har fortsat god kontakt med Sonos, og det er ved at irritere Sonos at fejlen er der, så jeg har stadig "ja-hatten" på.
MichaelCorfitsen skrev:PallMei skrev:Hvad hvis du trykker + for at tilføje?
Sådan ser Sonos ikke på det.
Det ved jeg og tænker også på det, men her har det ikke haft nogen betydning.
Jeg har fortsat god kontakt med Sonos, og det er ved at irritere Sonos at fejlen er der, så jeg har stadig "ja-hatten" på.
Jeg har ikke haft mit Sonos anlæg tilsluttet i 7år. Har heller ikke aktuelle planer om at bruge det. Men ved lejlighed kan jeg godt prøve at vække det til live og tjekke. Men jeg erindre at jeg på Mac skulle aktivere det du ser nederest på det her skærmbillede. Altså at kontoadgangskoden skal være lagret på en mindre sikker måde. Generelt>Deling>Arkivdeling>Indstillinger. Jeg vil også gerne at du prøver at angive den "rigtige" fysiske sti, altså "//iMac-5/Volumes/<navnet du har givet drevet>/<navnet du har givet mappe>".

Min sti er "\\iMac-5\C. Musik MC\Music" og Sonos accepterer den også og vil opdatere, men det slutter så efter nogle minutter - se mine screenshot. Alle mapper er naturligvis delte.
Hej PallMei. Det du har fundet er det Sonos også skriver og som jeg har udført sammen med såvel Sonos som Apple - og som jeg altid har gjort og som har virket i små 10 år. Jeg har blot været over en ændring af mappenavn fra "C. Musik MC" til "C. Musik (1TB / 16TB)" og tilbage igen til "C. Musik MC" - klart min fejl. Herefter virkede den "klassiske" opsætning ikke.
MichaelCorfitsen skrev:Hej PallMei. Det du har fundet er det Sonos også skriver og som jeg har udført sammen med såvel Sonos som Apple - og som jeg altid har gjort og som har virket i små 10 år. Jeg har blot været over en ændring af mappenavn fra "C. Musik MC" til "C. Musik (1TB / 16TB)" og tilbage igen til "C. Musik MC" - klart min fejl. Herefter virkede den "klassiske" opsætning ikke.
Det er ikke noget jeg har fundet. Det er AI søgemaskine, du kan selv fortsætte med flere detaljer om det specifikke problem og den sammenfatter de oplysningerne den finder. Jeg har dog Pro abonnement gennem min bank, hvor i mod gratis, vist nok kun har 5 opslag om dagen.
Tak for oplysningen. Jeg er endnu udenfor AI.
Jeg har i dag haft en lille halv times support fra Sonos. De prøver virkelig at hjælpe. Vi er kommet dertil, at den externe HD tilsyneladende går i dvale og Sonos S2 dermed "taber" kontakten med biblioteket.

Jeg har deaktiveret "Sæt harddiske på vågeblus, når det er muligt", og dette skulle - efter det jeg kan finde - også gælde for externe HDer, men der er noget der tyder på, at mine externe HDer kan gå på vågeblus. Der har vist tidligere været et vågebluspunkt direkte relateret til externe HDer - men et sådan har jeg ikke (OS 15.6.1.).
Hvordan kan det forhindres, at externe HDer går på vågeblus.
ps: Jeg har bestile et NAS, for det ender nok med, at det bliver løsningen (Synology BeeStation BST150-4T NAS 4T). Så håber jeg, at jeg kan finde ud af at opsætte dette.
En tilbagemelding.
Sonos support har igen i dag brugt en god time på at hjælpe, og det lykkedes. En stor tak til Sonos (selvom det til dels er deres skyld at problemet opstod, men skidt, bare det virker). Det skal tilføjes, at den sti vi skulle bruge til musikbiblioteket så Sonos S2 kunne finde det på NAS-drevet udenom computeren ikke var nem at finde hos Synology/BeeStation - og det var deri hele problemet lå. Der er så i tilgift med at (være tvunget til) bruge NAS-drev kommet den fordel, at nu behøver computeren ikke at være tændt for at høre musik. Blot NAS-drevet, min telefon og - naturligvis mit Arcam musikanlæg.