xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
471
199
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Apple event 9/9
Kategori: iPhone - ya’ know it (iPhone)

1480

30
26. august 2025 @ 20:48
Stormogul

Hvad siger folket, tror i det bliver hot or not med de nye modeller? Klik

Personligt, uden at have set dem i virkeligheden, så er jeg ikke så meget til det nye design. Men det kan være, at man vænner sig til det ligesom som meget andet Apple har lavet :)

41
7
  1262

2534

199
26. august 2025 @ 22:55
Bit kongen

Ser spændende ud, men det var dog en lidt voldsom bjælke, den der på de nye iPhones - ikke min design-smag. Er desuden så glad for min iPhone 16e med dens lækre Smartish Gripzilla-case, at der nok går lang tid, før jeg skal investere i en iPhone igen. Men tak for tilbuddet, Apple   

Om jeg alligevel skal se eventen d. 9.9.? JaDa!   

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

1480

30
27. august 2025 @ 05:16
Stormogul

Jeg har det også lidt stramt med deres design på de nye modeller, og umiddelbart er det også en jeg springer over og holder min 14 Pro. Men jeg glæder mig til iOS 26 bliver frigivet, det ser spændende ud. 

3289

471
PallMei (Skribent)
27. august 2025 @ 05:58
Virtual Machine

Skulle jeg have ny telefon, så er den er air modellen trods alt et nyt design sammenlignet med min 12 pro

Men min 12 pro skal holde så holde så længe den virker og opfylder mit behov. 

Til den tid er nok også kommet en foldbar og forholdet til US forhåbentlig mere afklaret og helst til det bedre. 

166

20
27. august 2025 @ 06:35
Novice

I mine øjne er der ikke så meget nyt under solen, ja ok de har ændret kamerahuset til at være bredt frem for firkantet. Air er den eneste der ser "spændene" ud, men om man går for meget på kompromis med batteri tiden er spørgsmålet.

Plejer at skifte telefon hver 2år og da min 15Pro er 1år gammel så bliver det nok ikke i år. Men om jeg ville være glad/tilfreds med en 17Pro uden tvivl (som alle de andre modeller jeg har haft gennem tiden) Og ja skal da se hvad de har at sige den 9/9 :) 

MacAir M3. Apple tv 2021. iPhone 15 Pro. Apple Watch Ultra 2.

1298

51
27. august 2025 @ 09:12
Stormogul

Plejer at skulle skifte hvert fjerde år, og min 13'ers batteri er ikke på toppen længere. Havde ellers tænkt, at en 17 skulle købes. Har overvejet udskiftning af batteri på den nuværende - 700 kr hos lokal reparatør. Han siger batteriet er fuldt ud så godt som det originale, men at jeg sikkert af og til vil få en meddelese om det.... og det ved jeg sørme ikke, om jeg orker. Ting skal virke!

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

77

1
27. august 2025 @ 09:46
Novice

Martin, jeg ville da benytte Apples batteriservice og få skiftet gennem dem - det koster 779 kr. for en 13'er og så er det et originalt batteri og ingen bøvl med mærkelige beskeder. 

Udskift batteri

Macbook 2.16Ghz - iPod 3.Gen - iPhone

3289

471
PallMei (Skribent)
27. august 2025 @ 10:14
Virtual Machine
Martin Ammentorp skrev:

Plejer at skulle skifte hvert fjerde år, og min 13'ers batteri er ikke på toppen længere. Havde ellers tænkt, at en 17 skulle købes. Har overvejet udskiftning af batteri på den nuværende - 700 kr hos lokal reparatør. Han siger batteriet er fuldt ud så godt som det originale, men at jeg sikkert af og til vil få en meddelese om det.... og det ved jeg sørme ikke, om jeg orker. Ting skal virke!

Jeg bruger mørk tema, har optimeret opladning aktiveret, og jeg følger anbefalingen om at holde batteriet inden for 20-80%. Min 12 Pro, som jeg købte ved lanceringen, har stadig 92% af maksimal kapacitet. Det giver mig forhåhninger om, at den kan mange flere år endnu uden et batteriskifte.

8781

238
28. august 2025 @ 13:51
Poseidon

Det er sjældent jeg ser så lidt frem til en keynote som jeg gør i år, men mon ikke jeg ser den alligevel. macOS nyhederne er altid spændende for mig.

Er bare lidt træt af at de annoncerer ting som først kommer 9 måneder senere (I macOS 26.5 eller lignende), eller efter flere år (USA specifikke features). Og hardwaren er jeg generelt ikke interesseret i. Jeg skal ikke opgradere i mange år fra nu, udover mit ur, men urene får jo praktisk talt aldrig rigtigt nye features.

Der var engang en Mac...

3289

471
PallMei (Skribent)
28. august 2025 @ 14:35
Virtual Machine
David Munch skrev:

Det er sjældent jeg ser så lidt frem til en keynote som jeg gør i år, men mon ikke jeg ser den alligevel. macOS nyhederne er altid spændende for mig.

Er bare lidt træt af at de annoncerer ting som først kommer 9 måneder senere (I macOS 26.5 eller lignende), eller efter flere år (USA specifikke features). Og hardwaren er jeg generelt ikke interesseret i. Jeg skal ikke opgradere i mange år fra nu, udover mit ur, men urene får jo praktisk talt aldrig rigtigt nye features.

Jeg venter altid til den er slut, så jeg kan springe salgsgassen over og dykke ned i detaljer om de ting der interessere mig.

1298

51
29. august 2025 @ 08:36
Stormogul
Christian A. Frank skrev:

Martin, jeg ville da benytte Apples batteriservice og få skiftet gennem dem - det koster 779 kr. for en 13'er og så er det et originalt batteri og ingen bøvl med mærkelige beskeder. 

Udskift batteri

Lyder fornuftigt - har set på det: Skifter de "på stedet", og kan man stole på f.eks. Elgiganten som angives som et af stederne?

215

11
30. august 2025 @ 00:48
Juniormedlem

Jeg har trofast set alle Apple keynotes siden sluthalvfemserne, så det holder jeg ved når jeg ikke direkte er forhindret på selve tidspunktet.

Jeg er da lidt nysgerrig på den billige Macbook der tales om. Og lidt på macOS, selvom jeg stadigvæk kører Sonoma på begge mine M1'ere. Udover det virker mit Apple liv bare som det skal.

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

1298

51
09. september 2025 @ 21:06
Stormogul

Tjah - det blev jo ikke nemmere at tage beslutningen efter at have set Apple Eventet: Min ældre 13ér kan jo køre det kommende iOS 26. Og frister en iPhone 17 virkelig så meget?? Byttepris ved indlevering af den gamle vil være ca 6300,- sat op mod de 779,- for nyt batteri. Og økologien taget i betragtning oveni gør det lidt mere indviklet at bestemme sig....

Men forskellen på mænd og drenge er vel prisen på legetøjet 😉

3289

471
PallMei (Skribent)
09. september 2025 @ 21:19
Virtual Machine
Martin Ammentorp skrev:

Tjah - det blev jo ikke nemmere at tage beslutningen efter at have set Apple Eventet: Min ældre 13ér kan jo køre det kommende iOS 26. Og frister en iPhone 17 virkelig så meget?? Byttepris ved indlevering af den gamle vil være ca 6300,- sat op mod de 779,- for nyt batteri. Og økologien taget i betragtning oveni gør det lidt mere indviklet at bestemme sig....

Jeg forstår ikke du overvejer. Jeg har absolut ingen grund til at opgradere fra min 12 Pro. Skulle jeg vælge af de nye modeller, så ville det blive en Air. Men som tingene står udvikler sig politisk er jeg slet ikke sikker på at den næste telefon skal være Amerikansk, så det passer mig fint at sidde over foreløbigt. 

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

5046

502
09. september 2025 @ 21:38
Yoda
PallMei skrev:
Martin Ammentorp skrev:

Jeg forstår ikke du overvejer. Jeg har absolut ingen grund til at opgradere fra min 12 Pro. Skulle jeg vælge af de nye modeller, så ville det blive en Air. Men som tingene står udvikler sig politisk er jeg slet ikke sikker på at den næste telefon skal være Amerikansk, så det passer mig fint at sidde over foreløbigt. 

Enig. Indtil Trump/Vance er fortid, bliver der købt så lidt amerikansk som muligt. Jeg må dog tilstå, at jeg for et par dage siden købte et originalt Apple USB C til Lightning kabel, så jeg kan koble min nye (brugte) Air sammen med min (pænt) brugte iPhone 12 Mini, for jeg har hverken råd eller lyst til at skulle investere i en anden bærbar Mac og en anden iPhone, blot fordi jeg har futtet dem af med et NoName-kabel.

Men iPhone Air'en virker tillokkende, selvom prisforskellen mellem den og f.eks. en 17 Pro er overraskende lille.

Ultra 3 ser også nice ud, men behovet er der ikke. Jeg går ikke engang med mit Seamaster Polaris mere og kun lejlighedsvis med et analogt arvestykke, som har sekundviser og (principielt) er vandtæt til 100 Meter, og så dybt skal jeg alligevel ikke ned, i hvert fald ikke frivilligt. :0)

Nej, da

1480

30
09. september 2025 @ 22:29
Stormogul

Jeg “gik ind” til det event med en helt klar holdning om, at jeg ikke ville blive fristet af noget. Men så alligevel… Altså den 17 Air der, den gjorde alligevel et eller andet ved mig.
Pro modellerne er jeg helt sikker på, dem/den skal jeg ikke eje. Designet er jeg godt nok ikke fan af og slet ikke farve valget. I mine øjne, så er det den største design skuffelse.

Min 14 Pro virker egentlig fint, men med 128gb, så er jeg fristet af at købe en ny. Jeg har ikke mere plads, og måtte slette en del billeder og videoer format få plads til denne uges udgave af iOS 26 PB. Det irriterede mig godt nok!

Nå, vi må se hvad det bliver til.

Og Tonny, ikke for at være led, men jeg fik kåret dit svar til at være det bedste, men det var simpelthen en fejl at jeg fik trykket på det, da jeg blot skulle skrive et indlæg. Beklager😅

1298

51
09. september 2025 @ 22:48
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Enig. Indtil Trump/Vance er fortid, bliver der købt så lidt amerikansk som muligt.

Når jeg ser på verdenssituationen, er der sgu' ikke mange lande at købe fra - selv danske varer burde man undgå regeringens mellemøst-politik taget i betragtning. Og ja Trump er forfærdelig og Vance endnu værre - og kapitalismen svær at undgå at støtte. Så jeg forstår - og sympatiserer delvist med - dine synspunkter, men helikopterview'et gør, at det ikke bliver min Trump-afsky, som vil afholde mig fra at købe en ny iPhone, men snarere min anti-vækst holdning....

1793

73
09. september 2025 @ 22:50
Stormogul

havde også tænkt at Dankortet ville blive rødglødende på fredag til forudbestillingen, men syntes godt nok pro'en er blevet grim og den orange farve, hvad sker der lige for den, håber den er kønnere i virkeligheden end på tvet og billederne. nå men havde også set frem til et Ultra 3 og Airpods pro 3 men arg syntes ikke der er så meget nyt under solen i forhold til mit Ultra 1 og Airpods pro 2, så tror sku Dankortet bliver i lommen på fredag men skal helt sikkert ned i en butik og se 17 Air også må jeg se derfra om den frister nok. 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

2534

199
09. september 2025 @ 23:52
Bit kongen

Køber sjældent Apples hardware, beholder den slags til de er nærmest nedslidte - og det er ikke foreløbig.

Glæder mig tilgengæld til ny software til både iPhone og macOS, ser ud som om der kommer et friskt design og flere digitale muligheder. Så gratis software-gaver er et fint nok udbytte af dette Apple-event.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”

5046

502
10. september 2025 @ 08:23
Yoda

angelodk skrev:

Og Tonny, ikke for at være led, men jeg fik kåret dit svar til at være det bedste, men det var simpelthen en fejl at jeg fik trykket på det, da jeg blot skulle skrive et indlæg. Beklager😅

Jeg skriver.

Så giver det hele mening igen. :0)

Nej, da

5046

502
10. september 2025 @ 08:41
Yoda
Martin Ammentorp skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Enig. Indtil Trump/Vance er fortid, bliver der købt så lidt amerikansk som muligt.

Når jeg ser på verdenssituationen, er der sgu' ikke mange lande at købe fra - selv danske varer burde man undgå regeringens mellemøst-politik taget i betragtning. Og ja Trump er forfærdelig og Vance endnu værre - og kapitalismen svær at undgå at støtte. Så jeg forstår - og sympatiserer delvist med - dine synspunkter, men helikopterview'et gør, at det ikke bliver min Trump-afsky, som vil afholde mig fra at købe en ny iPhone, men snarere min anti-vækst holdning....

Jae, joe. Men vi er trods alt nødt til at spise og have tøj på kroppen. Trump/Vance er et problem, som sandsynligvis forsvinder senest omkring den 20. januar 2029, og så kan man jo købe brugt Apple eller et andet mærke indtil da (bortset fra (ahøm) Apple USB C til Lightning kabler).

De andre og mere permanente ubehagelige aspekter af verdenshandlen er en anden ting. Vi har alle T-shirts fra Bangladesh's sweatshops og løbesko fra Vietnam's ditto, men når de ting nu ikke produceres andre steder, fordi producenten, importøren og kunden alle er enige om, at de vil have produktet til den laveste pris, skrumper antallet af producerende lande betragteligt.

Og hvis vi helt stopper med at købe hos disse lande, mister en masse arbejdere deres eneste forsørgelsesgrundlag, og hvad skal de så gøre?

Det bedste ville være, at sikre de lokale arbejdere bedre løn og bedre arbejdsvilkår, men det er svært at gøre noget ved for den enkelte slutbruger. Her må producenten, importøren, fagforeningerne, de importerende landes regeringer samt unions-toppen træde i karakter, selvom deres Gucci-tasker og Armani-suits bliver noget dyrere.

Nej, da

65

2
10. september 2025 @ 13:51
Novice

Køber nok Air modelen. Ville ønske noget ala.. 13 modelen kom ud igen, er ikke glad for de fysiske størrelser de sidste modeller har. 

Macbook Air M3 15" - iPhone 17

258

18
10. september 2025 @ 14:50
Juniormedlem

Alt det er utopi så længe verden styres af profit og magtbegær, desværre

Hans

1480

30
10. september 2025 @ 15:05
Stormogul

Eneste 2 minusser ved air modellen (hvis jeg har læst korrekt) er at der kun er en højttaler, og at batterilevetiden er lidt kryptisk. 

3289

471
PallMei (Skribent)
10. september 2025 @ 16:05
Virtual Machine
angelodk skrev:

Eneste 2 minusser ved air modellen (hvis jeg har læst korrekt) er at der kun er en højttaler, og at batterilevetiden er lidt kryptisk. 

Jeg ved ikke hvordan batterilevetiden er kryptisk. Men de antager åbenbart at man ser video på den. Hvilket jeg ikke gør, ud over små klip. 

Ser heller ikke det med højtaleren som et problem. En højtaler er fin nok til medhør (ved faktisk ikke om begge højtalere bruges til medhør normalt) og musik bør lyttes med headset for omgivelsernes skyld. 

Nu har jeg set hands on videoer og jeg syntes godt nok Pro modellen er grim i år. Hvis ikke air, ville jeg tage den almindelige over pro. Pro modellen virker mindre som en luksus telefon end tidligere og mere som et arbejdsredskab til folk som lever af at producere video. 

215

11
10. september 2025 @ 18:08
Juniormedlem

Air'en ser da meget smart ud, men også lidt spøjs at tyndhed i så høj grad skal diktere design uden at det er helt praktisk. Det er smart nok at man kan filme i bredformat (det ligner 4:3), selvom man holder den lodret. Det kan man selvfølgelig allerede få separate apps som gør. Min iPhone SE 2nd Gen. kører upåklageligt, omend jeg da godt kunne bruge funktionen i Voice Recorder, hvor man kan optage et ekstra spor oveni et eksisterende lydklip. Jeg køber som regel brugt, og nu skal folk jo snart skifte igen 😊 

Grøn specialarbejder // musiker // retro gamer // LEGO entusiast // grafiker // computernørd

5046

502
10. september 2025 @ 20:21
Yoda
Ulrik Hansen skrev:

Air'en ser da meget smart ud, men også lidt spøjs at tyndhed i så høj grad skal diktere design uden at det er helt praktisk. Det er smart nok at man kan filme i bredformat (det ligner 4:3), selvom man holder den lodret. Det kan man selvfølgelig allerede få separate apps som gør. Min iPhone SE 2nd Gen. kører upåklageligt, omend jeg da godt kunne bruge funktionen i Voice Recorder, hvor man kan optage et ekstra spor oveni et eksisterende lydklip. Jeg køber som regel brugt, og nu skal folk jo snart skifte igen 😊 

Enig. der er egentlig ingen grund til at gøre den SÅ tynd udover blæremås-effekten.

Der er allerede sået tvivl om Air's batterikapacitet, så det ville have været bedre at gøre den lige så tyk som "kamera-øen" og dermed med dobbelt så stort batteri.

Nej, da

54

2
11. september 2025 @ 10:56
Novice

Og så sættes der et cover på Air’en, så er man vel lige vidt?

Var der ikke en model, iPhone 6 tror jeg,  der let kunne bøjes?

GD

54

2
11. september 2025 @ 10:56
Novice

GD

ups: dobbelt indlæg, sri

3289

471
PallMei (Skribent)
11. september 2025 @ 11:32
Virtual Machine
Boomer skrev:

GD

Cover kommer du også på de andre. Jeg har fundet modeller til min 12 pro, som er slim, men stadig kraftige nok til beskytte (og det er blevet testet mange gange).

En fordel Air og Pro lader til at have over basis modellen er mere ram, 12GB vs 8GB.

Hvis ikke de laver mindre modeller, så tager jeg tyndere. Batteritiden er også udmærket for mig i min nuværende 12 pro, så air med større batteri og endnu bedre batteritid er næppe et problem her. 

1480

30
11. september 2025 @ 12:01
Stormogul

Jeg har aldrig haft cover på min iPhones, og der er aldrig sket noget. Cover ødelægger design, og udtryk, det er jeg ikke fan af.

Jeg overvejer kraftigt den air model, men jeg venter lige til de første anmeldelser lander :)

5046

502
11. september 2025 @ 13:52
Yoda
angelodk skrev:

Jeg har aldrig haft cover på min iPhones, og der er aldrig sket noget. Cover ødelægger design, og udtryk, det er jeg ikke fan af.

Jeg overvejer kraftigt den air model, men jeg venter lige til de første anmeldelser lander :)

Jeg har altid haft cover på mine. Man lever vel et fysisk hårdt live, ikke sandt?

Jeg fjernede dog forsøgsvis coveret fra min 12 Mini en måneds tid, men den var simpelt hen for glat at holde på i forhold til mit billige, gennemsigtige silicone-cover, så det blev sat på igen, for jeg var ved at tabe den 2-3 gange uden.

Hellere en hel telefon med et grimt cover end en halv telefon uden et grimt cover. :0)

Nej, da

1480

30
11. september 2025 @ 18:51
Stormogul

Helt bestemt, hvis det er for ikke at tabe sin telefon, så giver det rigtig god mening :)

5046

502
11. september 2025 @ 19:06
Yoda
angelodk skrev:

Helt bestemt, hvis det er for ikke at tabe sin telefon, så giver det rigtig god mening :)

Normalt er jeg ikke en klummergøj, men det var altså tæt på et par gange uden cover, så "better safe than sorry".

Der er så den anden fordel ved coveret, at det får telefonen til at ligge fladt på bordet, fordi kamera-øen nu flugter med resten af telefonens bagside; ikke mere gyng-gang.

Nej, da

1793

73
12. september 2025 @ 00:41
Stormogul

Måske alt efter cover så syntes jeg magsafe magnetterne er kraftigere med cover på end uden. Syntes min lille magsafe taske jeg har købt, sidder meget bedre fast når der er cover på mobile, for går normalt altid naked men nu har valgt at have cover på af den grund. 

65

2
12. september 2025 @ 15:11
Novice

Så er der købt en iPhone 17 256gb, ville ellers købe en Air men venter et år eller to med model.

Macbook Air M3 15" - iPhone 17

1480

30
12. september 2025 @ 15:14
Stormogul

Spændende, hvor købte du fra?

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal bestille en air, jeg er virkelig fristet. Men air og Pro i 256gb er ikke så langt fra hinanden prismæssigt, så det er ikke nemt. 

1793

73
12. september 2025 @ 15:25
Stormogul

Jeg har købt en Pro 256gb i blå hos Yousee. Ville også gerne have en air men er bange for batteriet ik kan holde til mit forbrug for kan sagtens køre en pro tør i løbet af en arbejdsdag. 

1480

30
12. september 2025 @ 15:43
Stormogul

Jeg har læst lidt forskellige amerikanske artikler, og umiddelbart er batteri og holdbarhed på lige fod med 16 Pro, så jeg tænker den holder mere end fint. Jeg har en 14 Pro nu, og den holder også mere end rigeligt til mit forbrug. Og ellers smider jeg den i lader når jeg er hjemme fra arbejde, eller i firmabilen til og fra opgaver. Har også trådløs lader i privatbilen, og der ligger den altid når jeg kører alligevel. 

1298

51
12. september 2025 @ 16:13
Stormogul

Jeg har også bestilt en 17 256GB - pris hos 3 (med det abonnement, jeg allerede har) 5999,-

1480

30
12. september 2025 @ 22:52
Stormogul

Du må lige give en melding om hvordan den er når du har modtaget den og “leget” lidt med den. 

1793

73
13. september 2025 @ 12:53
Stormogul

øv fik lige en besked fra Yousee at min nye 17 Pro bliver forsinket fra lageret. mega træls. Vil vædde på det var fordi deres hjemmeside gik ned så tog mig 30 min at få min bestilling betalt. øv bøv