På en Mac kan der være et operativsystem for hver partition, disken er delt op i, lige fra det macOS, Mac'en er født med og til det sidste macOS, som den kan trække.
Jeg havde således en MBP 2010 med en 1 TB SSD delt i tre partitions, en der kørte det oprindelig 10.6, en der kørte 10.8, og en der kørte 10.11.
Grunden til det var, at 10.6 ikke kunne se 10.11 i StartUp Disk i Systemindstillinger, så hvis jeg skulle et eller andet moderne på nettet, bootede jeg først i 10.6, skiftede til 10.8 i Startup Disk, bootede og gentog processen med 10.11.
Hvis jeg havde haft brug for at køre Windows, ville det sagtens have kunnet lade sig gøre fra en fjerde partiton.
Senere fandt jeg dog ud af, at Mac'en kunne se alle tre OS'er under Alt-boot, og så var 10.8 overflødig.
Den MBP 2010'er døde dog på et tidspunk. I mellemtiden havde jeg fået mig en 2011'er med 10.11 på, så jeg købte en billig 2010'er, omformaterede ovennævnte SSD, smed 10.6 ind på den, hældte godt med musik og musikvideoer på, og satte den til stereoanlægget, så nu er det nemt at holde disco-dasco fest i Villa Hopla. :0)
Jeg har også en TiBook med både MacOS 9 og Mac OS X (Tiger) på. Fed kværn!