xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
470
198
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Ny Macbook med A serie CPU
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

1793

73
13. august 2025 @ 14:23
Stormogul

Hvis den får e-sim som jo er muligt med en A serie CPU, så kunne det helt sikkert blive min næste surfer og streaming computer til farten. Hvis 5500kr står til trone er det dæleme en skarp pris på en macbook. 

er det en maskine der kunne finde vej til jeres tasker/hjem?

Ny A serie Macbook

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.
  8
1
  517

3253

470
PallMei (Skribent)
13. august 2025 @ 16:28
Virtual Machine

A serie gør ingen forskel mht. cellular. Det er ikke indbygget i SOC (endnu), men har været en ekstern indtil nu. Du kan også få iPad med M series SOC som har cellular. Men nu Apple selv har deres egen modem-chip, er der nok ingen tvivl om at den bliver indbygget i SOC på sigt, ligesom Quallcomm selv gør med deres Snapdragon chips. 

8781

238
14. august 2025 @ 08:32
Poseidon

Personligt har jeg intet at bruge den til, jeg synes den nuværende MBA er lille nok til at transportere frem og tilbage. Men det vil klart være den jeg vil kigge på, hvis børnene skal have deres egne maskiner.

Der var engang en Mac...

3253

470
PallMei (Skribent)
14. august 2025 @ 11:03
Virtual Machine

Jeg ville være meget interesseret i mindre Macbook, men hvis den køre macOS (ikke ipadOS). Jeg opgraderede fra 11”MBA til 13” M1 MBA, men syntes stadig den gamle er fysisk at foretrække. Jeg er dog godt dækket ind med hardware p.t. og plejer ikke købe før jeg har faktisk behov at dække. Jeg har dog heller ikke travlt før tingene i US og vores forhold til dem bliver lidt mere afklaret.

5044

502
14. august 2025 @ 16:50
Yoda

Hvis den kører macOS (og ellers er det vel IKKE en Mac, men en iPad med fast tastatur) og har bare en nogenlunde god lyd, kan jeg godt leve med, at det er en A18 og ikke en M4 eller M4, der sidder i.

Jeg har nemlig ikke som sådan brug for power til rendering eller transcoding; så en A18 vil nok være tilstrækkeligt til at dække mine behov.

Og med et pænt stort batteri må den jo få sindsyg lang stand-by tid, især i forhold til windows notebooks.

Men den SKAL kunne min. 16 GB RAM og 1 TB SSD; ellers beholder Apple Mac'en og jeg mine penge, indtil der kommer noget med stor nok kapacitet til en menneskelig pris.

Men hvis den bliver så lille og let som rygtet, skal den nok blive et monster-hit på uddannelserne.

Nej, da

3253

470
PallMei (Skribent)
14. august 2025 @ 21:25
Virtual Machine
Tonny Freimanis skrev:

Hvis den kører macOS (og ellers er det vel IKKE en Mac, men en iPad med fast tastatur) og har bare en nogenlunde god lyd, kan jeg godt leve med, at det er en A18 og ikke en M4 eller M4, der sidder i.

Den kommende iPadOS 26 har en vindueshåndtering der nærmer sig Mac og det har fået nogen til at spekulere på at den kommer med ipadOS. Jeg har betaen på min iPad, men jeg har aldrig været stor fan af IOS og slet ikke til produktivitet. 

5044

502
14. august 2025 @ 22:43
Yoda
PallMei skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Den kommende iPadOS 26 har en vindueshåndtering der nærmer sig Mac og det har fået nogen til at spekulere på at den kommer med ipadOS. Jeg har betaen på min iPad, men jeg har aldrig været stor fan af IOS og slet ikke til produktivitet. 

Det er jo gode nyheder for iPad-brugere, men knap så gode nyheder for mig, hvis den rygtede Mac kommer med et opskaleret iOS. Det spiller bare ikke (for mig) uden en ordentlig Finder og mapper på listeform med de sorteringsmuligheder, der nu engang findes, og mere.

Men den formodede pris lyder mægtig interessant. :0)

Nej, da

1793

73
14. august 2025 @ 23:33
Stormogul

Af hvad jeg har hørt skal den kørr MacOs. Apple laver ikke en ipad bærbar og laver ikke en ipad med MacOS. De har stædig vist de ikke blander de to ting. Så tror vi kan være ret sikker på den kommer til at køre MacOS. 

Iphone 16 pro. Macbook Air 13" M4. Apple Watch Ultra.

5044

502
15. august 2025 @ 07:27
Yoda
Pjock skrev:

Af hvad jeg har hørt skal den kørr MacOs. Apple laver ikke en ipad bærbar og laver ikke en ipad med MacOS. De har stædig vist de ikke blander de to ting. Så tror vi kan være ret sikker på den kommer til at køre MacOS. 

Det er sød musik i mine øren.

Så skal vi bare se den lanceret til den spåede pris, og så har Apple nok begået en ny geni-streg, for jeg tror, at den vil appellere til mange personer.

For at blive i bil-analogien, så er M-Mac'erne nu så kraftfulde, at det er rent overkill for de fleste hverdagsbrugere, som mere har brug for en billig hatchback med god brændstof-økonomi end en dyr sportsvogn, som man kun lejlighedsvis kan fyre maks af på den tyske Autobahn.

Men altså: Mulighed for 16 GB RAM og 1 TB SSD. Ellers bliver det et no-no herfra.

Nej, da