Nu er "Tim Apple" nede på begge knæ og forærer Trump en investering på 100 milliarder Dollars i fabrikker på amerikansk jord, som skal producere komponenter til bl.a. iPhones: Klik.
Det ville have været bedre for både Cooks og Apples eftermæle blot at have holdt været de næste tre et halvt år og så have fået den finansielle frihed tilbage.
Der er ikke noget i vejen med at skabe lokale arbejdspladser, men det sker under de forkerte forudsætninger, nemlig under pres fra en midlertidig magthaver.
Og lur mig, om de amerikanske arbejdere vil få en anstændig timeløn, som de kan leve af. Mit gæt er, at selvom deres løn bliver højere end deres kinesiske kollegers ditto, så vil kineserne stadig have mere lokal købekraft for deres nettoløn, end amerikanerne vil få.
Jeg håber virkelig, at mit Mac-grej holder, indtil Trump (og Vance) er væk.
Tonny Freimanis skrev:Det bliver ikke kun 3,5år, hvis ikke der sker et oprør eller nogle republikanere bliver deres ansvar voksen og gør deres job for at bevare demokratiet.Det ville have været bedre for både Cooks og Apples eftermæle blot at have holdt været de næste tre et halvt år og så have fået den finansielle frihed tilbage.