Ok vi tager den lige stille og roligt fra en ende af:
MagSafe oplader (til iPhone) med USBC (i bilen).
Cigartænder oplader med USBC og USBA - MagSafe opladeren virker fint
2 Forskellige cigartænder oplader (forskellige producenter) med hver 2 USBC og 2 USBA stik, begge sprit nye - MagSafe opladeren virker IKKE.
Hvad sker der her vil i mene?
Hvor mange watt leverer de stik? Hvis det kun er 1A × 5V = 5W, er det sandsynligvis ikke tilstrækkeligt til at drive MagSafe ordentligt.
MagSafe er oplyst til at oplade fra 7,5W il 25W, afhængigt af strømforsyningen iPhone model.
Jeg har også bemærket, at hvis jeg ikke har brugt en MagSafe-oplader i længere tid, tager det lang tid, før den begynder at oplade. Jeg ved ikke, om den søger efter opdateringer eller lignende.
Der er masser strøm i de nye men jeg har indtil videre fundet ud af at det ikke er ligegyldigt hvilke a eller c porte jeg benytter på den ene, så det virker hvis jeg benytter den ene c port frem for den anden.
Jesper Arning skrev:Der er masser strøm i de nye men jeg har indtil videre fundet ud af at det ikke er ligegyldigt hvilke a eller c porte jeg benytter på den ene, så det virker hvis jeg benytter den ene c port frem for den anden.
Det er bare svært at tjekke herfra uden at kende adapteren vi snakker om. Ingen tvivl om at cigarettænder-stikket selv kan levere nok effekt. Men der er nok forskel i hvor mange watt de 2 stik kan levere.