xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
450
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
DVD-player skærer siderne af billedet
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)

1

0
I dag @ 12:04
Nyt medlem

Jeg oplever et problem med at afspille dvd-film på min Mac-computer. Jeg vil blive meget glad, hvis nogen her kan hjælpe med at løse det:

Det indbyggede afspilningsprogram DVD Player skærer siderne af billedet, når jeg vælger "full screen”. Programmet har en zoom-funktion (cmd+K), men den hjælper mig ikke, for den tillader mig kun at zoome IND og jeg har jo brug for at kunne zoome UD. Jeg har forsøgt at ændre computerens skærmopløsning og at nulstille DVD Player-programmet, men dette gør ingen forskel. Og jeg har ledt under programmets indstillinger uden at finde noget, der kunne ændre det.

Min computer er en MacBook Air M2 fra 2022 og mit operativsystem er opdateret til det nyeste, Sequoia 15.5

På min gamle Mac-computer oplevede jeg ikke dette problem med det samme program: Den afspillede filmene i letterbox, som den skulle, når jeg valgte “full screen”. Så jeg har på fornemmelsen, at det er et eller andet i selve programmets indstillinger, som jeg skal fravælge, og at det er ret simpelt. Har I nogen idé om, hvad det er?

(PS: At bruge en anden medieafspiller som fx VLC løser ikke rigtigt problemet, for de andre medieafspillere vil ikke afspille i formatet 1.66:1, som jeg har brug for)