xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
3
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
448
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Micro SD kort vil ikke loade
Kategori: Bits and bytes (Software)

31

0
I dag @ 10:28
Let øvet

Hej,

jeg har et Micro SD kort som ikke popper op på skriveboret eller kan ses i Diskværktøjer.

nogen der kan hjælpe?

VH

2
0
  42

4956

480
I dag @ 11:07
FPU

Det er højst sandsynligt et fysisk problem, ikke et software-problem.

Der er nok sket det, at kontakterne i SD-kort læseren er irret til og derfor skal renses, fordi porten ikke har været brugt i lang tid. Her er et par metoder:

1. Hvis du tilfældigvis har linse-papir liggende, så vikl det om kontakterne på et SD-kort (uden vigtige data på), evt. vædet ind i lidt isopropylalkohol og skrub det ind og træk det ud nogle gange, Vrik det evt. lidt fra side til side, mens det sidder i. Vær sikker på, at alt papir kommer med ud igen.

Hvis du ikke har linse-papir, så prøv et enkelt lag køkkenrulle, og vær atter opmærksom på at få det hele med ud igen. Køkkenrulle er dog næppe stærkt nok til at holde til isopropyl. Ellers prøv noget vævet stof viklet om SD-kortet, men det skal være rigtig, rigtig tyndt for at det kan gå ind i porten.

2. Gør det samme med et SD-kort (igen uden vigtige data på) uden linsepapiret og giv den lidt mere gas, dog uden decideret at volde igennem. Sæt det i og træk det ud nogle gange, evt. mens du presser SD-kortet nedad mod kontakterne. Rens gerne kontakterne på SD-kortet mellem forsøgene for at fjerne korrosion, der er trukket med ud.

Jeg var selv udsat for problemet for nogle år siden på min første MBP 2010'er: Efter en del søgen fandt jeg så ud af, at det nok var porten, der var irret til, og jeg fik så klaret den med stor forsigtighed via Metode 1 (uden isopropyl). Da problemet så opstod igen, var jeg noget mere konsekvent og brugte Metode 2. Men da var den MBP også så gammel, at den var begyndt at lukke ned spontant pga. fejl på bundkortet, så den blev rippet for reservedele og smeltet om.

Held og lykke og feedback.

Spirituel Maskine

31

0
I dag @ 12:33
Let øvet

Hej Tonny,

tak for din altid ihærdige indsat for at hjælpe os andre.

det er et spritnyt SD kort, så tror fejlen ligger et andet sted end en dårlig forbindelse.

findes der en Terminal-komando, der kan gøre SD kortet læsbart?