xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
456
196
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
AI - tanker, tricks, strategier og erfaringer
Kategori: Spørg ikke Siri :) (AI (Artificial Intelligence))

2456

196
10. juli 2025 @ 01:33
ASCII jonglør

Det går jo efterhånden op for én, at AI kan bruges på måder, som man slet ikke havde forestillet sig. Selv er jeg i øjeblikket interesseret i at bruge AI til forslag og strategier inden for privatøkonomi og aktiehandel - hvilket jeg dog endnu ikke kommet længere med, end at undersøge mulighederne med grundresarch. Går man fx ind på YouTube og ser, hvad folk har udtænkt til brug for AI, er det jo ret imponerende.

Kunne være interessant at høre, hvad folk her i forum anvender AI til og hvilke tanker, tricks og strategier man nu arbejder med. Det kunne jo over tid udvikle sig til en lang og interessant tråd.

MacBook Air M2, 15.3” - iPhone 16e - Krokodille - “Nu?”
  8
5
  644

4997

484
10. juli 2025 @ 08:30
FPU

Mig: -AI, giv mig et godt råd om handel med aktier.

AI: Køb mig!

Spirituel Maskine

2456

196
10. juli 2025 @ 08:57
ASCII jonglør

Well….*suk*…..det er jo netop sagen - AI fungerer anderledes end blot almindelig videnssøgning på nettet. Hvis man ikke har set, hvordan AI rent faktisk kan håndteres af folk der forstår mulighederne, så har man ingen anelse. Så hvis man blot behandler AI som om man søger på Google, så får man så vidt jeg kan se slet ikke oplevet potentialet, og dermed heller ikke forstået samme.

Så i øvrigt en dygtig AI-jonglør påstå, at folk under 40 år ikke kommer til at forstå mulighederne i AI ordentligt. Betragter man de nye generationer, der er vokset op med digitale værktøjer fra barnsben, så er der måske noget om snakken. Der er med AI tale om et videns- og kulturskift her, måske endda et skift i selve måden at tænke på. Konsekvenserne er uoverskuelige.

4997

484
10. juli 2025 @ 09:49
FPU

AI: Analog Intelligens. :0)

Spirituel Maskine

520

26
10. juli 2025 @ 11:42
Kaptajn

AI: Alternativ intelligens.

2456

196
03. august 2025 @ 10:05
ASCII jonglør

3229

456
PallMei (Skribent)
03. august 2025 @ 16:51
Virtual Machine

Bruger det til at finde svar og stave kontrol. Men stavekontrol fungere ikke så godt længere fordi jeg har måttet skifte til gemini i stedet for chatgpt og det gør det ikke helt så godt. I det hele taget syntes jeg kvaliteten og stabiliten er dalet. Webhotellet jeg benytter har indbygget AI i wordpress. Men oplever ofte der er klumper på linjen. 

Jeg vil også sige at selv om det er imponerende hvad det kan, så er det ikke logisk intelligens. F.eks. har diverse af de store modeller takket nej til spille skak mod en gammel Atari computer, fordi LLM ikke er velegnet til den slags logisk tækning. Det virker pga. af mængden af data de trækker på, men de kan ikke opfinde nyt. Det er transformer intelligens. 

2456

196
08. august 2025 @ 09:46
ASCII jonglør

Apple vil integrere GPT-5 i alle de kommende opdateringer til september:

Here’s when ChatGPT integration within Apple Intelligence will use GPT-5

To interessante citater:

"Following today’s reveal of OpenAI’s latest model, Apple tells me that ChatGPT integration within Apple Intelligence will use GPT-5 with iOS 26, iPadOS 26, and macOS Tahoe 26. Those software updates are expected to arrive next month, meaning ChatGPT integration within Apple Intelligence will benefit from the new model soon."

"In addition to GPT-5, OpenAI announced two open weight large language models, including one that runs on Apple silicon Macs, and changes to encourage healthier ChatGPT usage."

2456

196
09. august 2025 @ 11:24
ASCII jonglør

WorldWideWeb alias WWW alias internettet er ved at dø ud - og det sker hurtigt.

Årsag? AI. Naturligvis.

En længere  analytisk og glimrende artikel på Berlingske fortæller i dag historien (kræver muligvis abbo):

Internettet, som du kender det, er ved at dø – og afløseren ser skræmmende ud

Det var teknologien, der forandrede alt. Men nu er der fare for, at World Wide Web ender som en marginal teknologi på linje med tekst-tv, vurderer webpioner. Forklaringerne er mange og fascinerende, men over det hele svæver et spøgelse ved navn kunstig intelligens.

Alle over 40 år tilhører fra nu af fortiden: internetbrugerne. Alle under 40 sprøjter i stedet AI ind i deres mentale arkitektur. På den måde kan det komme til at gå præcis som Rudolf Steiner antydede: der vil komme maskiner, der ødelægger menneskets evne til selv at tænke. Den forudsigelse ser nu ud til at blive til virkelighed: Berlingske: Forvandler kunstig intelligens os til lallende idioter? Forskere slår alarm