Det går jo efterhånden op for én, at AI kan bruges på måder, som man slet ikke havde forestillet sig. Selv er jeg i øjeblikket interesseret i at bruge AI til forslag og strategier inden for privatøkonomi og aktiehandel - hvilket jeg dog endnu ikke kommet længere med, end at undersøge mulighederne med grundresarch. Går man fx ind på YouTube og ser, hvad folk har udtænkt til brug for AI, er det jo ret imponerende.
Kunne være interessant at høre, hvad folk her i forum anvender AI til og hvilke tanker, tricks og strategier man nu arbejder med. Det kunne jo over tid udvikle sig til en lang og interessant tråd.
Mig: -AI, giv mig et godt råd om handel med aktier.
AI: Køb mig!
Well….*suk*…..det er jo netop sagen - AI fungerer anderledes end blot almindelig videnssøgning på nettet. Hvis man ikke har set, hvordan AI rent faktisk kan håndteres af folk der forstår mulighederne, så har man ingen anelse. Så hvis man blot behandler AI som om man søger på Google, så får man så vidt jeg kan se slet ikke oplevet potentialet, og dermed heller ikke forstået samme.
Så i øvrigt en dygtig AI-jonglør påstå, at folk under 40 år ikke kommer til at forstå mulighederne i AI ordentligt. Betragter man de nye generationer, der er vokset op med digitale værktøjer fra barnsben, så er der måske noget om snakken. Der er med AI tale om et videns- og kulturskift her, måske endda et skift i selve måden at tænke på. Konsekvenserne er uoverskuelige.
AI: Analog Intelligens. :0)
AI: Alternativ intelligens.