xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

• login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe

HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
441
193
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
macnyt  /  forum  /  emne
Ny laserprinter
Kategori: Hardware - knock knock (Hardware)

229

18
I dag @ 16:29
Juniormedlem

Min 20 år gamle farve-laser-printer OKI er stået af og skal derfor have en ny.

Har kigget på disse to:

https://www.proshop.dk/Printer/Canon-i-SENSYS-MF752Cdw-Laserprinter-Multifunktion-Farve-Laser/3082269

https://www.proshop.dk/Printer/HP-Color-LaserJet-Pro-MFP-3302sdw-All-in-One-Laserprinter-Multifunktion-Farve-Laser/3262540

Er der nogen, som har erfaringer med disse. Eller evt. har bedre forslag?

Hans
  1
0
  36

4935

480
I dag @ 19:31
FPU

Jaeh, joeh. Både Canon og HP er jo gode mærket. Jeg har en lille multifunktion InkJet Canon, som jeg udelukkende bruger som scanner og så gode, Gamle Trofast, min S/H HP LaserJet 2100 fra 90'erne, som stadig virker. Den er lige begyndt på sin tredie cartridge, så den har klaret i omegnen af 10 000 print.

Men generelt er jeg ikke begejstret for de dér multifunktions-dimser, for hvis en funktion går i stykker, f.eks. scanneren, skal man jo enten udskifte hele apparatet eller indkøbe et ekstra apparat til erstatning for den defekte funktionalitet i Multi-dimsen. Så hellere adskilte apparater. Det ER dog bekvemmeligt at kunne bruge sin multi-dims som decideret kopimaskine, så hvis det er en funktion, du ofte har brug for, er det et godt argument for ikke at købe separate enheder.

Jeg vil i øvrigt anbefale fuld duplex i printerdelen, så man ikke skal bøvle med at lægge de printede sider tilbage på den rigtige måde for at få printet på den anden side, hvis man vil printe på begge sider af papiret. Det går sjældent godt.

Jeg vil også anbefale at se på toner-priserne og så vælge den model med de billigste tonere, for alt afhængig af hvor meget du printer ud, kan der være mange penge at spare.

Du kan også prøve at sammenligne strømforbrug, både stand-by og drift.

Min første laserprinter var en original Apple Laserprinter. Den vejede 40 Kg. og brugte 600 Watt, også på stand-by. En gang glemte jeg at slukke for den, da jeg gik i seng. Det blev mit elselskab rigtig glad for. ;0)

Spirituel Maskine